A prav dolgo jim na jamsko železnico ni bilo potrebno čakati. Gradnjo so začeli na pobudo predsednika Jamske komisije in okrajnega glavarja Antona Globočnika in 16. junija 1872 je v Postojnski jami stekla prva turistična jamska železnica na svetu. Na kilometer in pol dolgi progi so sprva dvosedežni voziček potiskali jamski služitelji in šele leta 1914 jih je zamenjala prva rudniška lokomotiva z enovaljnim bencinskim motorjem in vagoni. Zadnjega pol stoletja pa po kraškem drobovju vozijo električne lokomotive, ki lahko na dan prepeljejo 12.000 obiskovalcev. Železnica ima danes dva tira in je dolga 3750 metrov.

Pomembno obletnico v Postojnski jami obeležujejo skupaj s Filatelistično-numizmatičnim društvom Postojnska jama, ki je ob tej priložnosti izdalo priložnostno ovojnico in pripravilo poštni žig z motivom prvega ročnega vozička iz Postojnske jame. V avli jamskega dvorca pa je še do 15. julija na ogled filatelistična razstava razglednic, znamk in žigov z motivi Postojnske jame. V Postojni pa se pripravljajo še na eno veliko obletnico - prihodnje leto bodo namreč praznovali 800-letnico prvega znanega podpisa v notranjosti Postojnske jame. Slovenska vlada je zato že sprejela odločitev o izdaji spominskega kovanca za dva evra.