Stoletja kasneje so ljudje vedno znova ugotavljali, iz česa je stavljen svet okoli nas, vedno znova vzklikali "hevreka" in še danes ni nič drugače. S časom so odkrili, da svet ni sestavljen iz petih "osnovnih elementov", ruski kemik Dimitrij Ivanovič Mendeljejev pa je bil tisti, ki je vse te elemente leta 1869 "zložil" v logičen zaporedni sistem. Da, periodni sistem elementov, gradnikov našega vesolja.

Pa vendar so ljudje vedno iskali še neki neznani šesti element, imaginarno snov, iz katere so narejene sanje. Na drugi strani kemiki še vedno prisegajo na periodni sistem elementov, ki se je trenutno ustavil pri številki 118 oziroma elementu ununoctium. V svetu avtomobilizma pa je eden zadnjih odkritij nov "element", ki je tudi logična posledica avtomobilskega periodnega sistema. Ali bolje povedano, Toyotine filozofije iskanja idealnega elementa. Kajti svet avtomobilizma je po eni strani realni svet, da bolj ne bi mogel biti, po drugi strani pa tudi svet sanj, vizij, iskanja ideala. Hibridna tehnologija, ki spaja bencinski motor z notranjim zgorevanjem in elektro pogon, je stvar, na katero stavijo pri Toyoti, zato ne preseneča, da zdaj trgu ponujajo pet različnih modelov s takim pogonom. A do sedaj je vseeno nekaj manjkalo. Še bolj uporaben in predvsem prostorsko smiseln novi element njihovega periodnega sistema. In ta je prišel v obliki priusa+.

Prius+ je sedemsedežni enoprostornik s hibridnim pogonom in več kot izraženo vsakdanjo uporabnostjo, o čemer govorijo tudi zelo realne številke. To realnost podčrta še pogonski sklop, ki je sestavljen iz 1,8-litrskega bencinskega motorja in elektro motorja, ki v skupni kombinaciji dajeta na voljo 100 kilovatov (136 KM) moči. S 4,62 metra dolžine je za 135 milimetra daljši od običajnega priusa, poleg tega pa je za 30 milimetrov širši (1,78 metra) in 85 milimetrov višji (1,58 metra). Medosna razdalja je seveda prav tako daljša, saj meri 2,78 metra in je 80 milimetrov daljša kot pri običajnem priusu. Prius+ ohranja osnovno oblikovno govorico družine prius, kar velja tako za zunanjost z bolj ostrimi robovi kot tudi za notranjost, kjer pa je vse skupaj za odtenek preveč hladno ali "tehnološko". A tak je celoten avtomobil, katerega glavni namen je prostornost. Tako ob sedmih sedežih v vozilu ostane za 232 litrov prtljažnega prostora, v petsedežni konfiguraciji se ta poveča že na 784 litrov, največ pa lahko lastnik tega vozila prepelje za 1750 litrov prtljage.

Pogon je srce in duša tega avtomobila, na prvih testnih vožnjah se je poraba goriva vrtela okoli petih litrov na 100 kilometrov. Litij-ionska baterija, ki je nameščena v sredinski tunel med voznikom in sovoznikom, je prav tako izboljšana in predvsem lažja, saj zdaj tehta 34 kilogramov oziroma 8 kilogramov manj kot pri običajnem priusu. Na splošno so inženirji zelo pazili na težo vozila, saj je že zaradi dimenzij logično nekoliko težji od klasičnega petvratnega priusa.

V Sloveniji bo novi avtomobil naprodaj v prvi polovici septembra, izhodiščna cena bo okoli 31.000 evrov. A ne glede na cene je več kot očitno, da je novi element v Toyotinem periodnem sistemu še kako pomemben del hibridnega sveta. Kajti zdaj sta se končno združila napredna tehnologija in vsakodnevna uporabnost. To pa tudi nekaj šteje.