Ponedeljek, 19. december, Startup kot način življenja

Če kdo od vas, ki sedaj tole bere, razmišlja da bi poskusil narediti prve korake v startup svet, vam lahko iz prve roke povem, da je to življenjska šola, ki ti je ne da nobena izobrazba, niti noben teoretik. Stvari so preprosto drugačne. Če sem pred nekaj leti poslušal te zgodbe, jih v zadnjem letu tudi sam živim in poskušam svoje pridobljene izkušnje deliti z drugimi. Startup svet postane način življenja, kateremu se prilagaja resnično življenje, ki ga živiš. Veliko je odrekanja, veliko je problemov, vendar v končni fazi se zavedaš, da če verjameš v idejo ali v produkt, ti bo uspelo!

Torek, 20. december Kaj je startup?

Startup podjetje ali zagonsko podjetje ustanovijo ljudje, ki želijo spreminjati svet oziroma stvari okoli sebe. V zadnjem času je še posebej veliko startup podjetij, ki se ukvarjajo z novimi tehnologijami, ki so trenutno v trendu - splet, geolokacije, mobilne aplikacije. Vendar delovanje startupov ni omejeno s to kategorijo - v Sloveniji so odlični startupi na področju biologije, kemije, izdelave pametnih stikal... Vsem tem ljudjem je skupno to, da verjamejo v svojo idejo in okoli sebe zberejo ljudi s podobnimi nazori.

Sreda, 21. december, Ideja, sveti gral startupa?

V Londonu sem se imel možnost dalj časa pogovarjati z enim od soustanoviteljev Yandexa, Ilyo Segalovichem, s katerim sva se dotaknila tudi te teme, predvsem pa njihovih prvih korakov od ideje do tega, da so sedaj na borzi vredni nekaj milijard dolarjev. Njegovo izhodišče o ideji je bilo zanimivo - ideja je sveti gral, vendar se je potrebno zavedati, da v istem trenutku na svetu vsaj še trije ljudje razmišljajo o podobni ideji. A bolj kot sama ideja je pomembna njena uresničitev. Še bolj kot to pa je pomemben tim, ki stoji za idejo in jo tudi izpelje.

Četrtek, 22. decembra, Don't Imitate, Innovate!*

Če ste pred tem, da bi vašo idejo, o kateri razmišljate že dlje časa, začeli dejansko razvijati, potem svetujem, da najprej preverite, ali je že nekdo pred vami naredil taisto stvar in je v svetu že uspešen. Mogoče bo samo rahla modifikacija ideje, predvsem pa pogled iz drugega zornega kota, postavila idejo na drugačno mesto in se vam bodo posledično odprle nove možnosti za implementacijo, oziroma bo ideja dobila dodano vrednost. Če bo ideja reševala vaš problem, mogoče tudi prijateljev, ste že na zelo dobri poti.

(* Ne oponašaj, inoviraj!)

Petek, 23. decembra, Mreženje - kup vizitk in "elevator pitch"

Ko si na konferenci ali kjerkoli drugje, kjer so ljudje iz "foha", moraš vedno imeti s seboj kup vizitk, predvsem pa moraš pozabiti na sramežljivost in imeti pripravljen "elevator pitch"(*) - predstavitev, s katero v človeku zbudiš pozornost in s katero mu poveš, s čim se tvoj startup ukvarja. Predvsem pa se ne smeš držati ob strani in čakati, da bo kdo prišel do tebe! Ne bo, če ne boš ti naredil prvega koraka. In ni pomembno, ali je on eden od investitorjev v Facebook in posledično upravlja z velikim kapitalom ali pa je to samo eden izmed tebi podobnih. Ravno na podlagi takšnih hitrih predstavitev se namreč zgodijo zanimive stvari - če si v minuti navdušil človeka s svojo idejo, ti lahko ta odpre vrata, ki si jih sam nisi mogel.

Sobota, 24. decembra, Startup ekipa

Ko izbirate sodelavce, premislite, ali bi lahko z njimi preživeli več tednov po 24 ur na dan v istih prostorih in delali na isti ideji, ali so dovolj sposobni, da jim lahko zaupate razvoj ali katerokoli drugo nalogo, ki jih nikoli ne zmanjka. So ti ljudje pripravljeni zamenjati svoje trenutno življenje s precej negotovim, vendar toliko bolj razburljivim svetom? Najbolj pogosto vprašanje na Seedcampu, na katerega je moral biti odgovor podan v istem trenutku, pa se je glasilo: ste pripravljeni jutri zapustiti domovino in iti v San Francisco, London, ali kamorkoli drugam po svetu za daljši čas? Odgovor je lahko samo DA, oklevanje in vse ostalo v startup svetu nima prostora!

Nedelja, 25. decembra, Mediji in njihov odnos do startupov

Mediji imajo dovolj veliko moč, da bi lahko pesimizem, ki zadnja leta vlada v Sloveniji, spremenili v nekaj, kar bi nam vsem dalo novega zaleta, predvsem pa, da bi se mlajše generacije začele zavedati, da je to lahko njihova prihodnost. Prihodnost, ki si jo bodo pisali sami, predvsem pa jim bodo stali mediji v podporo in jih na njihovi poti spremljali.