Prodaja novih osebnih avtomobilov, ki bo letos v najboljšem primeru na lanski ravni, a še vedno blizu zavidljivih 60.000 enot, bi morebiti dala komu misliti, da ko beseda nanese na jeklene konjičke, vendarle ne varčujemo. A je to le deloma res - veliko Slovencev se namreč odloči za uvoz rabljenega vozila. Nekaj klikov na največji nemški spletni prodajalni rabljenih vozil pa še tako nejevernemu Tomažu daje misliti: ponudba vozil vseh starosti in prevoženih kilometrov je izjemna, cene pa so več kot ugodne. In z malce raziskovalnega duha znate rezervirati in se po opravljenih formalnostih domov zapeljati s skorajda novim, a glede na nizko ceno tudi neverjetno mladostnim in ohranjenim štirikolesnikom. Ali pa kupujemo mačka v žaklju?

Odkar smo del Evropske unije, je tudi projekt nakupa rabljenega vozila v državah EU poenostavljen, koliko davščin boste morali plačati v slovensko blagajno, pa je odvisno predvsem od okoljske primernosti vozila (izpustov ogljikovega dioksida). Nizki izpusti v povezavi s sodobnimi motorji vaše denarnice pri uvozu skorajda ne bodo obremenili, starejši letniki vozil z manj sodobnimi motorji in posledično višjimi izpusti CO2 pa toliko bolj. In če na hitro preletimo tabelo z davki, ugotovimo, da se vozila z normo euro3 ali manj ne splača več uvoziti.

Tako ostane le še dilema: se na avanturistično pot iskanja rabljenega vozila podamo sami ali za to pooblastimo kakšno specializirano podjetje? Odgovor je povezan s prostim časom, ki ga imate na voljo, še posebno ker uvoz zahteva kar nekaj formalnosti, ki se zlahka zavlečejo za dva tedna. Tako je pomembno le še zaupanje. Primerov, ko prodajalci rabljenih vozil niso plačevali davka, država pa jih ni znala učinkovito kaznovati, nam je zgodovina postregla več kot dovolj, prevaranim kupcem, ki so jim zaplenili vozila, pa nedolžnost ni kaj prida pomagala. Zato preverite, s kakšnim trgovcem imate opraviti, da ne bo po nakupu v kakšnem žaklju res tičal maček!