"Pomagaj mi, da bom naredil sam"

Vzgojiteljice so se po svojih besedah izobraževale od sredine leta 2008. "V Ljubljani so na Zavodu za montessori izobraževanje opravile več kot 2000 ur izobraževanja. Nekaj tednov so znanje pridobivale tudi na matični montessori instituciji v Rimu - pri organizaciji Opera Nazionale Montessori."

Metoda Marie Montessori temelji na vodilu, ki pravi: "Pomagaj mi, da bom naredil sam." Velja prepričanje, da otroci radi delajo, zato jim morajo vzgojitelji pomagati najti pot do lastne ustvarjalnosti. "V spodbudnem okolju se otroci sami preizkušajo, učijo, skrbijo zase in v starostno mešanih skupinah hkrati skrbijo tudi za druge otroke."

Starši prosto izbirajo vrtec

Hiša otrok Istrabenz Gorenje je zasebni vrtec. Po podatkih ministrstva za šolstvo in šport v Sloveniji delujejo še štirje vrtci montessori: eden v Medvodah, dva v Ljubljani in eden v Mariboru. Vsi so zasebni, še dodajajo na ministrstvu.

Sicer na šolskem ministrstvu še opozarjajo, da je staršem pri nas zagotovljena pravica do izbire med javnim ali zasebnim vrtcem ter različnimi programi. To pomeni, da starši lahko izberejo kateri koli vrtec v kateri koli občini, lahko pa izbirajo tudi med različnimi programi, ki jih izvaja vrtec.

Metode morajo temeljiti na konceptih

Prav je, da imamo z zakonom določene zasebne vrtce, ki lahko delajo po drugačnih metodah kot javni vrtci, meni razvojna psihologinja dr. Ljubica Marjanovič Umek. "Ampak te metode morajo biti vezane na neke celostne koncepte," opozarja. Prav je po njenem tudi, da se starši zavedajo značilnosti koncepta, po katerem deluje vrtec.

"Sem pa proti temu, da se iz celostnih konceptov jemlje le posamezne pristope oziroma metode in se jih dodaja v kurikulum javnega vrtca," pravi Marjanovič-Umekova. Javni vrtci namreč delujejo po kurikulumu za vrtce. In če temu dodajo kakšno tako imenovano alternativno metodo iz koncepta dela montessori ali waldorfskega, gre po besedah psihologinje le za eno od izvedbenih možnosti, ki se ne razlikujejo bistveno od kurikuluma. "Ni prav, da mislimo, da če ima javni program elemente nekega drugega koncepta, na primer montessori ali waldorfskega, da je boljši od javnega programa, ki tega nima," še zaključuje Marjanovič-Umekova.