V času, ko stoji vsa proizvodna dejavnost, bodo Chrysler reorganizirali v novo in staro družbo. V novem Chryslerju bo imel italijanski Fiat 20-odstotni delež, ki ga bo v naslednjih treh letih lahko povečal na 35 odstotkov. Pogoj za povečanje deleža in kasnejši večinski prevzem Chryslerja je začetek proizvodnje novih, varčnejših in bolj učinkovitih motorjev in avtomobilov, ki bodo sposobni z eno galono goriva prevoziti prevoziti 40 milj (približno 15 kilometrov z enim litrom). Gre za nove standarde, ki jih ameriška vlada postavlja domačim proizvajalcem, potem ko je z milijardami premostitvenih posojil rešila General Motors, Ford in Chrysler.

Ameriški predsednik Barack Obama, ki je napovedal Chryslerjev stečaj, je dejal, da "Fiat ne bo zgolj omogočil preživetja, temveč tudi razcvet Chryslerja v globalni avtomobilski industriji". Ameriška vlada, ki bo po obdobju sanacije Chryslerja razpolagala z 8-odstotnim deležem, je prevzela skrb za odplačilo 6,9 milijarde dolarjev dolga proizvajalca. Ker so, kljub pristanku velikih bank, proti odpisu starega dolga v sredo glasovali lastniki skladov tveganega kapitala, je v četrtek stečaj postal neizogiben. Po nekaterih izračunih, bo Obamova vlada do zaključene sanacije za Chrysler porabila še dodatnih 8,5 milijarde dolarjev, sindikat avtomobilskih delavcev (UAW, ki bo v Chryslerju s svojim zdravstvenim in pokojninskim skladom imel 55-odstotni delež) pa se je v dogovoru z vlado in Fiatom odpovedal mnogim preteklim pravicam.

In Fiat? Mali evropski proizvajalec, ki je v zadnjih petih letih prerasel Chryslerja, bo ameriškemu partnerju zagotovil tehnologijo, katere vrednost naj bi bila nekaj milijard dolarjev. Po nekateri virih je skrivno Fiatovo orožje nov motor, ki ga je torinski proizvajalec predstavil pred dvema mesecema. Predsednik Fiatove uprave Sergio Marchione je po zaključenih pogajanjih s Chryslerjem dejal, da gre za Fiatovo zgodovinsko priložnost. Fiat bo v ZDA prodajal svoje alfe in lancie, proizvodnja cinquecenta, pande in mita je predvidena v Mehiki, preko mednarodne prodajne mreže pa bodo Italijani prodajali Chryslerjeva terenska vozila. Nezaustavljivi Marchione je v Nemčiji, kjer bo z zaupanjem Američanov skušal omehčati srca skeptičnih Nemcev "Opel je Fiatov idealni partner," je dejal Marchione nekaj minut po sklenitvi posla z Chryslerjem.

poslovni@dnevnik.si