BridLife International je skupaj s še nekaj organizacijami pripravila poročilo, v katerem so zapisali, da bo 21 projektov v okviru vseevropskega transportnega omrežja (TEN-T) ogrozilo 379 posebnih zaščitenih območij, določenih v programu Natura 2000.

21 projektov v okviru TEN-T je samo vrh ledene gore, opozarja regionalna direktorica BirdLife za Evropo Clairie Papazoglu. Dodaja, da nikakor ni nujno, da prihaja do kolizije evropske prometne in okoljske politike, saj bi se številnim negativnim učinkom prometnih omrežij lahko izognili z ustreznim načrtovanjem.

Med projekti, ki ogrožajo naravo, okoljevarstveniki omenjajo tudi šesti prednostni projekt železniške povezave med Lyonom in ukrajinsko mejo prek Slovenije. Projekt predvideva gradnjo 750 kilometrov hitrih železniških prog in 52 kilometrov dolg predor pod Alpami ter bi lahko ogrozil 35 posebnih zaščitenih območij.

Nevladne organizacije zato Evropsko komisijo pozivajo, naj vseskozi upošteva načela ohranjanja biotske raznovrstnosti ter skladno z njimi preuči že potrjene projekte, ustanovi naj močan mehanizem za reševanje konfliktov med TEN-T in Naturo 2000 ter oblikuje sistem nadzora financiranja transportnih projektov, ki bo preprečeval, da bi bila evropska sredstva uporabljena za projekte v neskladju z Naturo 2000. Tudi vlade posameznih držav bi morale več poudarka dati trajnostnemu razvoju prometnih projektov, dodajajo.

"Najmanj, kar lahko storijo, je, da evropskih sredstev ne namenijo za projekte, ki niso povsem v skladu z evropsko zakonodajo," pravi Papazoglujeva.

Jos Dings iz skupine Promet in okolje pa pravi, da je zgodba o prednostnih evropskih prometnih projektih "klasični primer političnega mešetarjenja". Projekti so bili izbrani za zaprtimi vrati in odobreni, ne da bi upoštevali ekonomsko in okoljsko tveganje, dodaja.