"Očitno je, da oglaševane cene stanovanj, ki so sicer nekoliko višje od dejanskih sklenjenih, dosegajo svoj vrh. Dolgotrajna intenzivna rast cen stanovanj je cene pripeljala tako daleč, da so presegle kupno moč prebivalstva. K temu je treba dodati še podražitev posojil v letu 2007, ki so postala tudi manj dosegljiva, v nasprotju z leti pred tem, ko so bile obresti nizke, banke pa so brez težav odobravale posojila," menijo v podjetju Slonep.

Povprečna oglaševana cena stanovanja v Ljubljani je znašala 171.000 evrov oz. 2894 evrov na kvadratni meter. "Če oglaševano ceno zmanjšamo za pet odstotkov, kolikor naj bi znašala razlika med oglaševano in prodajno ceno, to pomeni, da je treba za nakup povprečnega stanovanja odšteti kar 164 ljubljanskih povprečnih plač", poudarjajo v Slonepu. Za povprečno enosobno stanovanje je treba odšteti 114 plač in za povprečno dvosobno 153 plač. Po podatkih državnega statističnega urada je povprečna neto januarska plača v Ljubljani znašala 990 evrov.

Razlika v ceni stanovanj med Ljubljano in njeno okolico je v povprečju 29-odstotna. V prvem četrtletju je prišlo do zastoja rasti pri trisobnih in večjih stanovanjih, enosobna stanovanja in garsonjere pa so se podražila.

Povprečna oglaševana cena hiš v Ljubljani intenzivno raste od septembra 2004. Pred tem je bilo obdobje štirih let, ko so bile cene relativno stabilne. V prvem četrtletju se je povprečna cena dvignila za 91 evrov na kvadratni meter in dosegla vrednost 1978 evrov na kvadratni meter.

Gibanje vrednosti povprečne oglaševane cene v okolici Ljubljane je podobno. Ponovna rast se je začela jeseni 2003, po dveh letih mirovanja. Do zastoja rasti je prišlo v letu 2007, v prvem četrtletju letošnjega leta pa je bila rast ponovno intenzivna. Povprečna cena se je dvignila za 118 evrov na kvadratni meter in dosegla vrednost 1324 evrov na kvadratni meter.

V večini slovenskih regij je zaznati dolgoročni trend rasti. Po letu 2003 je bila rast najbolj intenzivna na Južnem Primorskem, ki pa se je po sredini leta 2007 nekoliko upočasnila. Zelo intenzivno rast je zaznati tudi v Podravski regiji, in sicer po letu 2005.

Povprečna oglaševana cena pisarniških prostorov v Ljubljani se intenzivneje dviguje od sredine leta 2005. Rast se je ustavila septembra 2007, v zadnjem četrtletju pa je prišlo do manjšega popravka navzdol. Gibanje povprečne oglaševane cene trgovskih prostorov je razgibano, vendar od septembra 2003 ni zaznati trenda rasti ali padanja. Do opaznejše rasti je prišlo jeseni 2006, vendar ji je sledil skoraj enak padec.

Pri cenah gostinskih lokalov je bilo od jeseni 2003 do jeseni 2005 zaznati trend padanja cen. Sledil je trend rasti, ki pa se je zaključil jeseni 2007. V prvih treh mesecih letos so zaznali padec cen.