Če kolesa že dolgo niste uporabljali, je dobro, da najprej preverite tlak v zračnicah. Možnost okvare se tako bistveno zmanjša.

Navadni plašči naj imajo tri do štiri bare, tudi gorsko kolo tri do štiri, v posebnih razmerah dva bara (blaten teren brez kamenja), plašči za cestno kolo sedem do devet barov, odvisno od širine plašča in trdote zgornje plasti gume. Danes so plašči in guma na njih že tako kakovostni, da ima zračnica na tekmovanjih pritisk od osem do devet barov, ne glede na cestišče; bolj upoštevamo težo tekmovalca. Odsvetujem premajhen tlak v zračnicah, saj je potem možnost, da se poškodujejo, zelo velika. Na plašču lahko tudi preberete, kakšen tlak nam svetuje izdelovalec.

Nato preverimo naoljenost verige. Zdaj se za mazanje uporabljajo zelo kakovostna teflonska mazila, ki omogočajo, da je veriga dobro namaščena dlje časa in tudi v deževnem vremenu.

Preverimo še, kako dobro so pritrjeni posamezni deli kolesa - dober test naredimo tako, da ga dvignemo za nekaj centimetrov in ga spustimo na trdo podlago: če je kakšen del slabo pritrjen, ga boste po čudnem zvoku hitro našli.

Preverimo, ali imamo rezervno zračnico ter pribor za zamenjavo in tlačilko.