Postopek je vodil pomorski inšpektor Tomo Borovničar, ki poudarja, da namen preiskave ni bil ugotoviti odgovornosti za nesrečo: "Za nas so pomembna dejstva, zakaj je do nje prišlo. Namen preiskave pa je preprečevanje pomorskih nesreč, zato navajamo na koncu poročila priporočila, ki naj bi jih uveljavili v predpisih."

Inšpektor Borovničar o razlogih za potopitev Orce navaja: "Po navedbah lastnika 55 let starega ribiškega čolna Milivoja Palčiča je Martinovič, ki je utonil, znal plavati. Ob hitrosti vetra od 17 do 21 vozlov so bili na morju od dva do dva in pol metra visoki valovi. A to za potopitev ni bilo usodno. Ko smo barko dvignili z dna, smo na stičišču lesenega dela trupa na prednjem delu desnega boka lahko videli 37 centimetrov dolgo in 1,2 centimetra široko špranjo, skozi katero je prodirala voda. A tudi ta ni bilo bistvena za potopitev, temveč je morski val odprl pokrov trupa na krmnem delu krova. V odprtino 1,35 krat 1,77 metra je čez palubo pljusknil val in jo napolnil z vodo, zato se je čoln naglo potopil. V tem času je Martinovič, ki prav tako kot Palčič ni uporabil rešilnega jopiča, padel v morje in utonil."

Po ugotovitvah inšpektorja Borovničarja je bilo za potopitev čolna ključno slabo vzdrževanje plovila. Med razlogi navaja nezadostno zmogljivost kalužne črpalke in nezadostno vodotesnost krovnih odprtin na palubi, saj pokrov, ki ga je odprl morski val, sploh ni bil pritrjen. Za Martinoviča je bilo usodno, da ni uporabil rešilnega jopiča, lastniku Palčiču pa očitajo tudi nepravilno upravljanje čolna v danih razmerah. "Ribič bi glede na vreme moral reagirati prej, pravočasno zapustiti čoln ali poklicati na pomoč," pravi Borovničar.

Uprava RS za pomorstvo je odvzela Palčiču plovno dovoljenje, ko bo čoln popravil, mu bodo na podlagi poročila klasifikacijske ustanove izdali novo. Borovničar dodaja: "Zavedamo se, da imajo lastniki plovil zaradi naših zahtev včasih velike stroške, a varnost je na prvem mestu. Ladjarji vedo, da v Sloveniji ni šale. Z inšpekcijskimi pregledi v koprskem pristanišču vzdržujemo raven kakovosti ladij, zato jih ustavimo iz leta v leto manj. Luki Koper ne odganjamo ladij, saj jih k nam pripluje vsako leto več, in to iz leta v leto boljših. Slabe se nas izogibajo".