Sveženj ukrepov za cestni promet vključuje predpise o delovnem času voznikov ter o globah in cestnih kontrolah, ki med drugim predvidevajo tudi obvezno uvedbo digitalnega tahografa, je bilo v začetku aprila objavljeno v Uradnem listu Evropske unije. Novi predpisi bodo poenostavili in posodobili 20 let stara pravila, ki opredeljujejo čas vožnje, premore in počitek za poklicne voznike, predvideva pa tudi pomembne socialne in varnostne ukrepe.

Poklicni vozniki v skladu z novimi pravili ne bodo smeli voziti več kot 56 ur na teden oziroma 90 ur na dva tedna, obvezen čas počitka za voznike avtobusov in tovornjakov pa bo devet ur na dan. Na dva tedna voznikom po novem pripada 45 ur počitka oziroma dva polna dneva. Nadzor nad delovnim časom voznikov se bo izvajal na cestah in v podjetjih.

Digitalni tahografi naj bi olajšali, posodobili in povečali preglednost dejavnosti tovornjakarjev in voznikov avtobusov ter s tem izboljšali varnost na cestah in pogoje dela za poklicne voznike v Evropi.Na uvedbo digitalnih tahografov se je morala pripraviti tudi Slovenija. Celjska družba Cetis, pristojna za izdajo tahografskih kartic in druge upravne naloge, ki so del javnega pooblastila, je nedavno sporočila, da je že začela sprejemati vloge za pridobitev tahografskih kartic za vozila, ki morajo biti po uredbi Sveta EU opremljena z digitalnim tahografom.Nova vozila, za katera velja obvezna uporaba tahografskih kartic, po današnjem dnevu ne bo mogoče prvič registrirati, če ne bodo imela vgrajenega digitalnega tahografa. To velja le za nova vozila, medtem ko bodo lahko stara vozila uporabljala star tahograf, so pojasnili v Cetisu.