Osnovne storitve podjetja segajo od razvoja projektnih idej in iskanja finančne podpore prek različnih finančnih mehanizmov do usklajevanja projektov, priprave LCA-analiz, finančnega planiranja, poročanja in usposabljanja oziroma izobraževanja – skratka od priprave projektnega predloga do uspešne izvedbe projekta. Že v začetku se je izkazalo, da gre za zelo zanimivo storitev, ki so jo podjetja dobesedno pograbila, pravi direktorica Tika Pro Kristina Kočet Hudrap, ki podjetje vodi s sodirektorico Martino Anderlič. To kažejo tudi številke, saj podjetje pri projektih, oddanih v Sloveniji in na Hrvaškem, beleži kar 94-odstotno uspešnost. Uspešnost pri prijavi projektov neposredno v Bruslju pa je osemkrat višja od povprečja. Podjetje je doslej več kot 12 tisoč naročnikom iz vse Evrope pomagalo pri odobritvi projektov v vrednosti 210 milijonov evrov.

Največ sredstev za raziskave in razvoj

V Sloveniji je letos največ nepovratnih sredstev na voljo na temo raziskav in razvoja. Država pri tem pomaga podjetjem pri razvoju ideje od prototipa do končnega produkta. Aktualna je tudi pomoč pri razvoju lesarstva in butičnega turizma, Tiko Pro pa zelo veliko dela tudi z večjimi slovenskimi proizvodnimi podjetji na področjih energetske sanacije in izboljšanja produktivnosti, pove Kočet-Hudrapova. Večji poudarek je še na zelenem prehodu in digitalizaciji. Za velika podjetja iz energetsko intenzivnih panog bodo kmalu na voljo nepovratan sredstva za energetske sanacije, kjer se pričakujejo projekti v vrednosti okoli 5 milijonov evrov na podjetje. Na ravni Evropske unije gre za razpise (Horizon Europe, Digital Europe) v zneskih od 5 do 20 milijonov evrov, kjer pa so nujno potrebni večji konzorciji za prijavo projektov.

Podjetje ves čas pridobiva informacije o aktualnih razpisih neposredno v Bruslju in na nacionalni ravni, v Sloveniji in na Hrvaškem, sledi razpisnikom. Ministrstva spodbujajo, da razpise najavijo za leto dni vnaprej. V Slovenji načeloma že februarja izvedo za vse razpise do konca leta, to pomeni ime, višino sredstev in komu bodo namenjena. V Evropski uniji so šli pri tem še korak naprej, saj razpise najavljajo za dve leti vnaprej, tako da se je na podlagi obsežne dokumentacije mogoče bistveno bolje pripraviti na tiste, ki prihajajo. »V lanskem letu so naša podjetja izčrpala več kot 60 milijonov nepovratnih sredstev. Gre za projekte, ki smo jih delali predlani, ker črpanje sredstev poteka z zamikom,« razloži Kristina Kočet Hudrap in doda, da bo letos teh sredstev za vse stranke med 30 in 40 milijonov, ker lani ni bilo veliko razpisov.

Zaupajo jim tudi tuje multinacionalke

V Tiku Pro so s poslovanjem zadovoljni, saj so že v začetku letošnjega leta dosegli okoli 80 odstotkov prodaje lanskega leta, in pričakujejo, da bodo zabeležili približno 30-odstotno rast. Dobršen del dobička in energije vlagajo v razvoj za tuje trge in računajo na ugoden vpliv teh aktivnosti že v naslednjem letu. Veseli jih, da jim zaupajo tudi tuje multinacionalke. Doslej so pridobili nekaj večjih tujih strank, med katerimi sta Motor Oil iz Grčije in United Group iz Nizozemske, dogovarjajo pa se še z bolgarskim podjetjem Vivacom, s katerim bodo sodelovali kot interni strokovnjaki za pomoč pri razpisih. Za stranke skrbi 17 zaposlenih v Sloveniji in hčerinskem podjetju na Hrvaškem, sodelujejo pa tudi z zunanjimi izvedenci. Zaposliti nameravajo še kakega vodjo projektov za mednarodne razpise, na Hrvaškem bodo prav tako okrepili ekipo s prodajnikom, ki bo razširil prepoznavnost podjetja tudi na tem trgu.

Direktorici Kristina Kočet Hudrap in Martina Anderlič sta bili nominirani za mladega menedžerja oziroma menedžerko leta 2023 v organizaciji Združenja Manager, na kar sta ponosni. Pri vodenju in strateškem delovanju podjetja se dopolnjujeta; Kristina vizionarsko in strateško načrtuje nadaljnje korake v podjetju, Martina pa skrbi za njegovo operativno delovanje. Zavedata se, da je svet danes bolj kompleksen kot kadar koli, zato je sinergija ključnega pomena, sodelovanje pa zahteva zrelega človeka na več nivojih – predvsem z vidika medsebojnega zaupanja in spoštovanja. Podjetje je v lanskem letu naredilo preskok na področju vodenja, organizacije in komunikacije med zaposlenimi, ta proces pa bo trajal še v letošnjem letu. Je pa to potrditev, da smo na pravi poti, zaključi Kočet-Hudrapova.