Štiri kape, ki potrjujejo izredno kakovost in vrhunskost restavracije oziroma gostinca, so uspešno ohranili Gostilna pri Lojzetu iz Vipave, Hiša Denk iz Zgornje Kungote, Ošterija Debeluh iz Brežic, mariborska Restavracija Mak, ljubljanska Restavracija Strelec in Hiša Franko iz Starega sela pri Kobaridu, ki si je izborila najvišje število doseženih točk, in sicer 18 od 20.

Izbor najvišje ocenjenih pa je letos bogatejši še za dve slovenski restavraciji, dopolnjujeta ga namreč Grič iz Šentjošta nad Horjulom in omenjena Restavracijo Pavus, od koder prihaja tudi šef leta, »promotor divje hrane na Slovenskem« Marko Pavčnik.

Šef prihodnosti je s svojim kuhanjem izven okvirjev postal ambasador Istre Filip Matjaž iz portoroške Restavracije COB, za šefa tradicije pa je bil razglašen Uroš Gorjanc iz Gostilne Krištof v Predosljah pri Kranju, ki je stičišče in povezovalni element tamkajšnjih kmetov ter pridelovalcev vsega lokalnega, ekološkega, trajnostnega.

Letošnja posebnost je, da sta bila v kategoriji mladi talent nagrajena kar dva šefa, in sicer Marko Magajne in Marko Vršič, oba iz iz Galerije okusov v Petrovčah. Tudi kategorija najboljši POP je letos postregla z dvema zmagovalcema, priljubljeni zbirališči sta ljubljanski Dvorni bar in kobariška Hiša Polonka. Vse odlike vrhunskega sommeliera in natakarja so letos prepoznali v Gregorju Krenu iz novomeške Hiše Fink, naziv najboljše slaščičarne pa je pripadel ljubljanski Zebra Patisseries.

»Preteklo leto za gostince ni bilo enostavno«

»Tudi preteklo leto za gostince ni bilo enostavno, zato je še toliko bolj navdihujoče opazovati predanost in strast, s katerima neumorno premikajo meje v svetu gastronomije. Prejemniki posebnih nagrad in vsi uvrščeni v vodniku predstavljajo bogate in raznolike okuse Slovenije tako na krožniku kot v kozarcu,« je ob podelitvi nagrad, kot so sporočili organizatorji, povedala direktorica Gault&Millau Slovenija Mira Šemić.

Ob tem je vsem poleg čestitk izrekla tudi podporo, vse gurmane pa pozvala, naj zajamejo življenje z največjo žlico in uživajo v odkrivanju vsega, kar ponuja Slovenija. »S tem ne boste napolnili le svojega želodca in srca, temveč tudi podprli domačo gastronomijo,« je dodala.

»Gastronomija je bistven del turistične ponudbe«

Pomen gastronomije je poudarila tudi v. d. direktorice Slovenske turistične organizacije (STO) Ilona Stermecki. »Gastronomija je bistven in komplementaren del vsake turistične ponudbe in lahko pomembno prispeva k uresničevanju ciljev desezonalizacije, razpršitve turističnih tokov in višje dodane vrednosti v slovenskem turizmu. Prav gastronomija nudi tudi veliko možnosti in izzivov za oblikovanje novih, trajnostnih, pogosto tudi inovativnih produktov,« je dejala.

Celoten nabor odličnih gostincev in gastronomskih zakladov Slovenije bo znan v drugi polovici marca, ko izide letošnji vodnik, ki ga je tudi tokrat partnersko podprla STO.