»To poročilo je opozorilo vsem lokalnim odločevalcem in županom po Evropi. Mesta morajo resneje pristopiti k zmanjšanju emisij iz prometa in določiti jasne korake celovitega prehoda na trajnostne oblike prometa do 2030,« je izpostavila direktorica Clean Cities Campaign, koalicije evropskih nevladnih organizacij in iniciativ, ki se zavzemajo za urbano mobilnost brez emisij do leta 2030, Barbara Stoll.

V poročilu je bila pripravljenost mest na razogljičenje prometnih sistemov analizirana skozi prizmo dostopnosti trajnostnih načinov premikanja, cenovne ugodnosti storitve javnega prometa, zastojev, polnilne infrastrukture in kakovosti zraka, so pojasnili v slovenski okoljski organizaciji.

Raziskava Clean Cities Campaign med drugim izpostavlja, da je potrebno prilagoditi zakonodajo EU in spremeniti evropske načrte za zmanjšanje emisij tako, da bodo imela mesta večjo odgovornost za doseganje ciljev.

Analiza je pokazala, da nobeno večje evropsko mesto na področju prometa še ni blizu cilju, da bi prebivalcem zagotovilo podnebju prijazne oblike transporta do leta 2030. Tudi najvišje uvrščeni Oslo, Amsterdam in Helsinki so zbrali le med 71 in 64 odstotkov točk, kar kaže, da morajo tudi mesta z veliko podporo trajnostni mobilnosti povečati napore za doseg ničelnih emisij do leta 2030.

V Ljubljani problem dostopnost javnega potniškega prometa in kakovost zraka

Ljubljana je s skupno 45,7 odstotka točk na lestvici končala na 28. mestu. Najslabše se je odrezala v kategorijah dostopnosti javnega potniškega prometa in kakovosti zraka. Nizko število točk je zbrala tudi v kategoriji uvajanja nizkoemisijskih con, saj se le malo posveča omejevanju motornega prometa, ki se steka v mesto in ustvarja v njem.

V Focusu opozarjajo, da ima Ljubljana že dolgo resen problem z onesnaženim zrakom, za zmanjšanje emisij iz prometa in izboljšanje kakovosti zraka pa mora po njihovem Mestna občina Ljubljana sprejeti tudi ukrepe, kot so brezemisijske cone in dobra parkirna politika.

»Ljubljana je še vedno mesto, v katerem je možno z avtomobilom brez večjih težav hitro doseči cilj. Za doseg podnebnih ciljev in izboljšanje kakovosti zraka bo treba spremeniti mobilnost prebivalcev in obiskovalcev mesta in za to mora občina zagotoviti trajnostne alternative. Za izvedbo nekaterih ukrepov pa potrebuje tudi podporo države,« je izpostavila Marjeta Benčina iz Focusa.