Kot so danes sporočili iz Fraporta Slovenija, so na letališču lani našteli 430.943 potnikov, kar je 47,6 odstotka več kot v letu 2020. Letalski promet je bil tudi lani zaznamovan z omejitvami pri prehodih meja in drugimi restriktivnimi ukrepi za zajezitev epidemije covida-19. Kljub počasnemu sproščanju omejitev doma in po svetu pa sta se povpraševanje in ponudba lani, še posebej v drugi polovici leta, krepila.

V najbolj prometnih mesecih, julija in avgusta, je ljubljansko letališče s svetom povezovalo 17 rednih letalskih prevoznikov, pomemben delež prometa pa je bil poleti ustvarjen tudi s pomočjo čarterjev, so izpostavili v Fraportu Slovenija, kjer beležijo tudi rast tovornega prometa. Ta je z 28.383 prepeljanimi tonami glede na leto 2020 poskočil za 22,6 odstotka.

»Z okrevanjem prometa v drugi polovici leta smo zadovoljni, saj je bil prometni izkupiček ob koncu leta celo nekoliko večji od pričakovanj. Glede na trenutne napovedi letalskih prevoznikov se v letu 2022 nadejamo še smelejše rasti. Ob zdajšnjih predpostavkah bomo v novem terminalu lahko pozdravili še enkrat več potnikov kot lani,« je dejala poslovodna direktorica družbe Babett Stapel.

Kljub zaostrovanju epidemioloških razmer obseg letenja razmeroma konstanten, poletje obetavno

Obseg letenja kljub zaostrovanju epidemioloških razmer ostaja razmeroma konstanten. »Da tega ne ogrozimo, je še bolj kot kdajkoli nujno, da država podaljša shemo finančnih spodbud za zagotavljanje povezljivosti za letalske prevoznike,« opozarja Staplova.

Trenutno na ljubljansko letališče leti 12 rednih prevoznikov na 13 destinacij, napovedi letenja za poletno sezono pa so obetavne. Po zdajšnjih napovedih bo sezona postregla z nekaterimi novostmi in na ljubljansko letališče vrnila nekaj povezav, ki so bile prekinjene zaradi epidemije.

Obstoječim povezavam naj bi se pridružili Transavia France z leti na pariško letališče Orly, Finnair z leti v Helsinke, Lufthansa v München, British Airways na London Heathrow, Iberia v Madrid, Windrose v Kijev in Israir v Tel Aviv.

V Fraportu Slovenija so sicer kot osrednjo pridobitev minulega leta izpostavili nov potniški terminal, ki je vrata odprl 1. julija, na dan, ko je Slovenija prevzela predsedovanje Svetu EU. Staplova investicijo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki bo podprla okrevanje letalskega prometa po epidemiji. »S sodobno infrastrukturo Fraport Slovenija uresničuje vizijo sodobne in učinkovite regionalne vstopne točke v Slovenijo za vse uporabnike letališča in njegove deležnike,« je dodala.

Stari terminal delno še vedno ostaja v funkciji, zadnje posodobitve, ki ga bodo funkcionalno dokončno priključile novemu delu, pa bodo zaključene do konca januarja, napovedujejo v Fraportu Slovenija in dodajajo, da bo s tem približno 23 milijonov evrov vredna naložba v novi terminal dokončno zaključena.

Fraport Slovenija je od leta 2015, odkar je v lasti nemškega Fraporta, v razvoj in posodobitev osnovne letališke infrastrukture tako vložil že več kot 60 milijonov evrov, so še spomnili v družbi.