Michelinove zvezdice označujejo najboljše restavracije, ki so jih odkrili njihovi ocenjevalci, in pomenijo najvišjo kakovost v kulinariki. Po Hiši Franko v Kobaridu, ki je lani prejela dve Michelinovi zvezdici, ter Hiši Denk v Zgornji Kungoti, Gostilni pri Lojzetu v dvorcu Zemono, Vili Podvin pri Radovljici, Restavraciji Dam v Novi Gorici in restavraciji Atelje v Ljubljani, ki so prejele po eno Michelinovo zvezdico, se odslej z eno zvezdico ponašajo tudi v gostišču Grič v Šentjoštu nad Horjulom.

»Zelo sem srečen, čeprav iskreno povedano, zvezdice nisem pričakoval. V naši državi je namreč veliko izjemnih kuharjev in bilo bi sebično, če mi menil, da si prav jaz zaslužim zvezdico,« je povedal lastnik in glavni kuhar v gostišču Grič Luka Košir. Njegov dan se je tudi včeraj začel z obiskom njive, kjer so ob 10. uri, ko so mediji objavili veselo novico, njegov mobilni telefon preplavila sporočila prijateljev. Takoj je odhitel domov in z ženo nazdravil s kozarcem izvrstnega vina. »Še naprej bomo ostali predani svoji viziji in nadgrajevali svoj način dela, o tem, da bi prihodnje leto pričakoval dve zvezdici, pa ne razmišljam, saj menim, da jima še nisem dorasel. Najpomembneje je, da bodo gostje pri nas še naprej čutili čas in prostor, v katerem so, ter pristno lokalno okolje in izvirnost jedi,« je dodal Košir.

Intervju z njim smo predlani objavili tudi tudi na naši strani, preberete ga lahko tukaj.

Skupaj z ekipo se je dveh zvezdic ob razglasitvi Michelinovega ocenjevanja v Cankarjevem domu veselila kuharska mojstrica Ana Roš iz Hiše Franko. »V gastronomiji je vse v glavi in poznavanju okolja, ki nas obdaja. V času predolgega zaprtja države smo imeli dovolj časa, da smo se lahko posvetili temu, kar raste okrog nas, in se še bolj osredotočili na svoje mikrookolje. To pa seveda zahteva ogromno dela in tehnike. Okusi in sestavine iz našega okolja so sicer preprosti, da jim dodaš veliko vrednost in lepoto okusa, pa je potrebnega ogromno truda,« je bila jasna Roševa.

V novem Michelinovem vodniku za Slovenijo 53 restavracij

V kategorijo Bib Gourmand, ki označuje restavracije, ki zagotavljajo pristna kulinarična doživetja z visokokakovostno hrano z odličnim razmerjem med kakovostjo in ceno, so Michelinovi inšpektorji letos uvrstili sedem slovenskih restavracij. Znak jih je od lani ohranilo šest: Gostilna na Gradu v Ljubljani, Gostilna Repovž v Šentjanžu, Jožef v Idriji, Mahorčič v Kozini, Rajh v Murski Soboti, Ruj v Dutovljah, novinec v kategoriji pa je restavracija TaBar v Ljubljani, ki se je letos na novo uvrstila v vodnik.

V kategorijo Michelinov krožnik, ki označuje restavracije, v katerih iz svežih surovin skrbno pripravijo dober obrok in predstavljajo velik potencial za destinacijo, je 39 slovenskih restavracij: AS, B-Restaurant, Calypso, Cubo, Dvor Jezeršek, Etna, Galerija okusov, Gostilna Danilo, Gostilna Francl, Gostilna za Gradom, Gostilna Krištof, Gostilna Vovko, Gredič, Harfa, Hiša Krasna, Hiša Torkla, JB, Kendov dvorec, Julijana, MAK, Marina, Maxim, Monstera bistro, Ošterija Debeluh, Otočec Castle, Pavus, Pikol, Rizibizi, Sedem, Separé, Shambala, Sophia, Stara gostilna, Strelec, Sushimama, Valvas'or in Vander. Na novo sta v to kategorijo uvrščeni restavraciji Landerik in Vila Planinka.

Slovenska gastronomija slavi tudi v kategoriji trajnost, z zeleno Michelinovo zvezdico so nagrajeni: Gostilna za Gradom, Gostilna Krištof, Gostilna Mahorčič, gostišče Grič, Hiša Franko in Vila Podvin. V drugo izdajo Michelinovega vodnika za Slovenijo se je uvrstilo 53 restavracij.

»Slovenija je z znamenitimi zvezdicami, znakom Slovenia Green Cuisine in nazivom evropska gastronomska regija 2021 še bolj prepoznavna kot zelena, aktivna, varna destinacija izjemnih raznovrstnih doživetij, ki jih povezuje prav gastronomija. Ta je eden najpogostejših motivov prihoda domačih in tujih gostov,« je poudarila direktorica STO Maja Pak.

Mimogrede, v promocijo Slovenije za umestitev na Michelinov zemljevid so pri STO predlani vložili več kot milijon evrov, a zaradi pandemije in posledičnih odpovedi določenih dogodkov vsega denarja niso mogli porabiti, zato je bil končni znesek promocije manjši.