Javni zavodi na področju kulture so trčili v koronastvarnost, ki je od njih zahtevala predrugačenje programa, tudi manjše število premier, ravno tako pa abonmajske ponudbe. Kljub neprijetnostim, povezanim z obiskom kulturnih prireditev (varnostna razdalja, zaščitne maske), pa je zanimanje za abonmaje izjemno. V primeru, da bi zaradi okoliščin spet prišlo do odpovedi dogodkov ali celo zaprtja ustanov, pa bi zaplete reševali podobno kot spomladi – z vračilom denarja ali nadomestnimi predstavami.

V Cankarjevem domu so sicer vse abonmaje razpisali enako kot doslej: zlatega, srebrnega, Veličastnih 7 in Glasbe sveta, nekoliko pozneje bodo na voljo še abonmaji za otroke in mladino ter filmski Liffe po Liffu. Ohranjajo tudi Ad hoc abonma, ko si obiskovalci sami sestavijo izbor šestih ali več predstav. Abonmaji gredo za med, zmogljivosti njihovih dvoran pa so okrnjene na tretjino. Cene so enake preteklim letom, večina abonentov je nove okoliščine sprejela z razumevanjem.

Predrugačenje abonmajev

Tudi v SNG Opera in balet Ljubljana niso podražili abonmajev, bo pa na voljo manj abonmajskih sedežev. Ohranili so abonmaje, vezane na določene dni v tednu, s šestimi premiernimi naslovi sezone, in na novo dodali polovični abonma Mala klasika. Novost je še prodaja sedežev v ložah, ne pa več lož v celoti. »Zagotoviti moramo tudi ustrezno varnostno razdaljo med nastopajočimi, zlasti med orkestrskimi glasbeniki. V našo orkestrsko jamo bi po omejitvah lahko posedli le okrog 20 glasbenikov, kar pa bistveno okrni izvajalske možnosti. Rešitve iščemo z drugačno postavitvijo orkestra,« je povedal Janez Rozman, vodja trženja v Operi. Abonenti so nove okoliščine menda sprejeli »nad pričakovanji«, so pa zaskrbljeni glede zagotavljanja varnega spremljanja predstav v dvorani. Nekaj jih je spomladi prosilo za prekinitev abonmaja, tem so kupnino vrnili.

V Slovenski filharmoniji do konca tega tedna poteka prodaja abonmajev starim abonentom, a ker je na voljo manj sedežev, so jih pozvali k fizičnemu nakupu, kar je povzročilo nekaj negodovanja. »Vrste so bile izredno dolge, abonenti pa razočarani, ker niso mogli dobiti istih sedežev kot prej,« je povedal v. d. direktorja in umetniškega vodje orkestra Matej Šarc. Prihodnji teden naj bi začeli prodajo abonmajev novim abonentom, a vstopnice počasi pohajajo. Predrugačili so tudi abonmajsko ponudbo, Vokalni, Oranžni in Modri abonma so nadomestili abonmaji FKK, SMS, SOS, VIP in PVC, bo pa na voljo precej mest za novi abonma SOS (Sodobne orkestrske skladbe), s katerim ciljajo na mlajšo generacijo ter glasbene poznavalce in ljubitelje novega. Abonmaji so nekoliko dražji, a ne bistveno.

»Število abonmajev smo povečali, vendar je do tega prišlo zaradi drastičnega zmanjšanja števila sedežev v naših dveh dvoranah, za kar šestino oziroma slabo tretjino jih bo manj,« pojasnjuje Jernej Pristov, vodja službe za odnose z javnostmi v SNG Drama Ljubljana. V ponudbo so vključili eno predstavo manj, kar pomeni od 15- do 20-odstotni dvig cene abonmaja, a to menda abonentov ni zmotilo. Motijo pa jih določeni restriktivni ukrepi, denimo obvezna razdalja med sedeži ter štiri- ali celo šestmetrska oddaljenost prvih vrst občinstva od igralcev na odru.

Manj sedežev, več ponovitev

V Mestnem gledališču ljubljanskem so imeli v lanski sezoni 5700 abonentov razporejenih v 23 abonmajev. »Letos smo se že maja odločili, da bomo vpisovali le dosedanje abonente,« pravi Simona Belle, vodja službe za odnose z javnostjo in trženje. Do zdaj imajo že več kot 2700 abonentov, čakajo še na vpise dijakov in študentov. V novi shemi bodo imeli 43 abonmajev, na predstavah bo sedelo približno 75 ljudi, vsako premierno uprizoritev pa bodo odigrali še 43-krat. »To že zdaj nakazuje, da bodo igralci preobremenjeni. Direktorica Barbara Hieng Samobor je prav zato repertoar sestavila tako, da ima večina ansambla le po eno novo vlogo v sezoni.« Namesto šestih predstav na Velikem odru in ene po izbiri na Mali sceni so zdaj na voljo štiri predstave na Velikem odru in ena po izbiri, prav tako na Velikem odru, nov pa je abonma Mala scena. Cena abonmaja je približno za deset odstotkov višja kot lani, v zadnjih vrstah pa bo vsakič na voljo še nekaj vstopnic za izven. S pomočjo MOL zdaj iščejo nadomestne lokacije, kjer bi igrali ponovitve za neabonmajsko občinstvo.

»V Slovenskem mladinskem gledališču smo se že pred koronavirusno epidemijo odločili za preobrazbo našega abonmajskega sistema. Tako smo se odpovedali vsem sponam abonmajev in nove, pa tudi naše zveste abonente povabili v Klub Mladinsko, kamor se lahko vpisujejo vse leto,« pa je izpostavila Helena Grahek, vodja marketinga in odnosov z javnostmi. Člani bodo lahko »po prijazni ceni« vnaprej zakupili določeno število vstopnic – štiri, šest ali dvanajst –, ki jih bodo lahko porabili za katero koli predstavo, zraven pa bodo lahko povabili kogar koli, saj bodo vstopnice prenosljive in jih bo mogoče porabiti več hkrati. Od klasičnih abonmajev ohranjajo le Gledališče ob petih, ki ga imajo s Slovensko univerzo za tretje življenjsko obdobje.