Danes zgodaj zjutraj se je na dolenjski avtocesti v smeri Ljubljane zgodila huda prometna nesreča, ki je zahtevala življenje 70-letnega voznika osebnega avta. Počilo je nekaj po 4. uri. Po prvih zbranih informacijah policije se je nesreča zgodila zato, ker je 70-letni voznik peljal po napačni strani avtoceste, torej po levem prometnem pasu od Rudnika proti Grosupljemu. Na viaduktu Reber je čelno trčil v osebno vozilo, s katerim je nasproti pravilno pripeljal 48-letni voznik. Povzročitelj nesreče je umrl na kraju, 48-letnik pa je bil hudo poškodovan. Z reševalnim vozilom so ga odpeljali v ljubljanski klinični center, od koder pa so sporočili, da njegovo življenje ni ogroženo.

Posredovali so gasilci ljubljanske poklicne brigade in grosupeljski prostovoljci. »Ko smo prišli na kraj, smo skupaj s kolegi iz GB Ljubljana zavarovali kraj nesreče, nato pa začeli tehnični poseg, da smo poškodovana rešili iz vozil in ju predali v oskrbo reševalcem,« je povedal eden od gasilcev PGD Grosuplje in dodal, da sta vozili po trčenju obstali kakih sto metrov narazen. Avtocesta je bila zaradi ogleda in odpravljanja posledic nesreče v smeri Ljubljane zaprta, vsa vozila so preusmerili na cesto Šmarje - Sap–Škofljica–avtocestni priključek Ljubljana jug. Nastale so dolge kolone.

Bolezen, alkohol, zavestno početje

Statističnih podatkov o prometnih nesrečah in posledicah zaradi vožnje v napačno smer policija nima, ker jih v takšni obliki ne zbira. Vesna Drole nam je sporočila, da so letos ugotovili pet kršitev vožnje v napačno smer na avtocestah ali hitrih cestah. Lani jih je bilo 16, predlanskim pa 15. Lani so bili operativno-komunikacijski centri sicer obveščeni o 104 takšnih vožnjah (predlanskim 160), letos pa za zdaj o 30. A podatki o lokaciji prekrška so pogosto pomanjkljivi, prav tako se lahko voznik obrne oziroma zapusti avtocesto, zato je ugotovljenih kršitev občutno manj. Vzroki za takšno vožnjo so različni: lahko je posledica bolezenskega stanja, alkohola in ostalih psihoaktivnih snovi ali celo zavestnega početja. Na vprašanje, ali je morda kdaj vzrok slaba prometna signalizacija, pa Droletova odgovarja, da je po oceni policije ta ustrezna. O kršitvah obveščajo tudi Dars, ki odsek, kjer se je takšna vožnja zgodila, dodatno pregleda.

Tudi statistike o starosti kršiteljev policija ne vodi. »Lahko rečemo, da gre za različne starosti. Ko gre za bolezen in vplive zdravil, so predvsem starejši, v ostalih primerih pa srednjih let oziroma mlajši,« navaja Vesna Drole.

In kaj storimo, če smo že zapeljali v nasprotno smer? Kot svetuje policija, je treba avto takoj ustaviti, po možnosti zunaj vozišča in tako, da ne ogrožamo sebe in drugih. Voznik mora tudi takoj obvestiti policijo, da bo poskrbela za ustrezno zavarovanje kraja. Za ostale voznike pa velja naslednje: če so na primer po radiu ali z obvestilne table na portalih obveščeni, da jim iz nasprotne smeri prihaja avto, naj zmanjšajo hitrost, po potrebi vključijo vse štiri smerne utripalke in vozijo še posebej previdno. Vozijo naj po desnem smernem vozišču in ne prehitevajo. O vozniku, ki vozi v nasprotno smer, naj obvestijo policijo.