Bratuškova je v izjavi ocenila, da ukrepi, sprejeti za blažitev posledic krize, nastale ob epidemiji novega koronavirusa, niso prav uspešni oziroma doslej niso dosegli tistih, ki so jim bili namenjeni.

Ob recesiji, ki prihaja, pa bi morala vlada sporočati, kako nas bo popeljala iz te krize. "Ne pa groziti in vsak dan najti novo skupino ljudi, ki jo napadaš," je dodala.

Janša tudi v svoji tretji vladi deluje po principu "kdor ni z nami, je proti nam". "Očitno ima v svoji glavi še vedno agendo druge republike. Vsakič, ko prevzame oblast, se dogajajo popolnoma enake zgodbe: afere, diskreditacije, poniževanja in grožnje," je bila ostra.

Ob tem pa je bila kritična tudi do drugih strank. Če prvak LMŠ Marjan Šarec ne bi odstopil kot premier, Janša ne bi imel možnosti sestaviti vlade. Če DeSUS in SMC ne bi sodelovala v tej vladi, je ne bi bilo, je dejala. Ob tem je zaostrovanje DeSUS in in SMC zaradi odpiranja ideoloških tem v koaliciji označila kot zgolj predstavo za javnost.

Glede na izkušnjo iz leta 2013 je Bratuškova sicer prepričana, da bo Janša vztrajal do konca, tudi če ga zapustijo vse koalicijske partnerice. "Zato je po oceni SAB edina pot do predčasnih volitev konstruktivna nezaupnica in oblikovanje projektne vlade, ki bi izpeljala vse postopke, da do teh predčasnih volitev tudi pridemo," je navedla in spomnila, da je SAB to predlagala že pred dvema mesecema. Je pa to možno samo, če bi se bili najprej sposobni poenotiti v opoziciji.

Danes v DZ sicer poteka razprava o poročilu o nabavah zaščitne opreme, potrebne v epidemiji, ki ga je pripravila vlada kot odgovor na očitke o netransparentnih nabavah, pritiskih, lobiranjih in drugih nepravilnostih. Bratuškova je poročilo označila za "političen papir", v katerem so "podatki, ki pravzaprav ne sodijo skupaj". "Če primerjaš ceno enega ventilatorja na eni in dvestotih ventilatorjev na drugi strani, verjetno vsi vemo, da že pri nakupu radirke dobiš količinski popust," je navedla. Ob tem pa dodala, da v SAB nimajo prav nobenega problema, da se raziščejo tudi postopki, ki jih je peljala prejšnja vlada.

Enako menijo v SD, pri čemer je prvak SD Dejan Židan v današnji izjavi za medije dodal, da lahko pogledajo tudi v čas vlade Mira Cerarja, saj da je po njegovem vedenju takrat stresni test na zavodu za blagovne rezerve odkril, da nekaterih stvari kljub dobronamernosti ne zmorejo opraviti.

»Nismo dobili poročila, niti ni bilo nikogar iz vlade, zato je bila seja prekinjena«

Po mnenju četverice opozicijskih strank, pa tudi zakonodajno pravne službe DZ, bo sicer današnja seja potekala na nezakonit in neskladen način, hkrati pa v nasprotju s poslovnikom DZ, je opozoril Židan. Koalicija naj bi po njegovih besedah želela doseči, da neverodostojni propagandni pamflet postane uradni dokument slovenske države. "To je nesprejemljivo, neustavno in nezakonito," je zatrdil in dodal, da so v SD vse bolj prepričani, da je vladajoča koalicija namerno vzpostavila sistem, ki omogoča velika koruptivna tveganja pri nabavi zaščitne opreme.

Spomnil je tudi na delo komisije DZ za nadzor javnih financ, ki je zahtevala dodatna poročila o nabavah, v sredo pa je komisija želela tudi preveriti trenutno stanje proračuna. "Nismo dobili poročila, niti ni bilo nikogar iz vlade, zato je bila seja prekinjena. Danes smo zato v SD na predsednika komisije naslovili zahtevo, da želimo takojšnje nadaljevanje seje, na kateri morajo biti prisotni predstavniki vlade. Če ne bodo, njihova odsotnost in pomanjkljivo poročilo pomeni zanikanje ustavne vloge državnega zbora, ki je dolžan nadzirati delovanje vlade," je bil jasen Židan.

Da gre pri poročilu, s katerim se danes ukvarja DZ, "za propagandni pamflet aktualne vlade, ki se želi na vsak način zavarovati in za te nečednosti pridobiti še podporo državnega zbora", je v današnji izjavi za medije menil tudi poslanec Levice Miha Kordiš. V Levici po njegovih besedah pričakujejo, da bodo vsi, ki so si pri poslih umazali roke, poklicani na odgovornost. Ob tem pa je po njegovem "treba ustaviti tudi udar skrajne desnice na medije, policijo, proračun in demokracijo".

Glede nabav je izpostavil predvsem nekatere visoke marže in kupovanje prek posrednikov, namesto neposredne nabave in dogovora s Kitajsko