Zaradi rahljanja ukrepov za zajezitev epidemije so naše ceste vse bolj polne, tudi kolesarjev, ene najbolj ogroženih skupin v prometu. V ponedeljek so samo policisti PU Ljubljana obravnavali štiri nesreče, v katerih se je poškodovalo pet kolesarjev in kolesark. Ter še eno »mopedistično«. O nesrečah so poročali tudi policisti iz cele države. Do konca maja bodo tako policisti še bolj pozorni na prekrške kolesarjev, pa tudi drugih prometnih udeležencev do njih. Opazovanje kolesarjev, ki so ga pred tremi leti izvedli na agenciji za varnost prometa, je sicer pokazalo, da skoraj tri četrtine kolesarjev krši pravila, resnejše prekrške pa dela približno četrtina. Najpogosteje gre za neustrezno prečkanje ceste, vožnjo v nasprotno smer ali v rdečo luč, ogrožanje pešcev z vožnjo po pločniku ter uporabo telefona. Na vse te kršitve, ki so tudi najpogostejši vzroki za nesreče, se bodo prihodnje dni osredotočili tudi policisti.

Letos že dva mrtva

V prvih štirih letošnjih mesecih so bile ceste za kolesarje sicer varnejše kot lani. Udeleženi so bili v 191 prometnih nesrečah, v 22 odstotkih manj kot v enakem obdobju lani. Hudo se jih je poškodovalo 26 (lani 42), lažje pa 135 (165). Tudi število mrtvih je bilo manjše, življenje sta izgubila dva kolesarja, lani štirje. Štiriinšestdeset odstotkov nesreč so kolesarji povzročili sami – kar zadeva obe žrtvi, je ena nesrečo povzročila, druga pa jo je skupila brez svoje krivde. Za več kot tri četrtine nesreč, ki so se končale s hudimi poškodbami, so bili krivi kolesarji. In še zaščitne čelade: med 26 hudo poškodovanimi jih jo je uporabljalo 16, z njo je bil opremljen eden od umrlih.

Med huje poškodovanimi jih je bilo največ (sedem) starih 65 let in več. Umrla kolesarja sta štela 35 in 46 let. Med otroki na srečo ni bilo smrtnih žrtev, je bilo pa huje poškodovanih pet mladoletnikov. Vsi so bili povzročitelji in vsi so imeli zaščitno čelado. Kar 79 odstotkov kolesarjev se je hudo ponesrečilo v naselju. Med vzroki za nesreče, ki so jih povzročili kolesarji, se je v letošnjem letu najpogosteje pojavljala neprilagojena hitrost (svojim sposobnostim, vremenu, cestišču, razmeram v prometu), v 42 odstotkih vseh nesreč. Pri hujših in smrtnih nesrečah je delež še višji, 57 odstotkov.

Le na brezhibno kolo

Od januarja do konca marca so policisti ugotovili skoraj 900 kršitev kolesarjev. Najpogosteje niso uporabljali luči ter vozili po napačni strani oziroma v napačno smer (oboje po 20 odstotkov), uporabljali so telefon (15 odstotkov), 13 odstotkov pa jih ni bilo treznih.

Na agenciji za varnost prometa opozarjajo, da je treba pred kolesarjenjem, še posebej v začetku kolesarske sezone, preveriti tehnično brezhibnost kolesa. Imeti mora brezhibne sprednjo in zadnjo zavoro, sprednjo belo luč za osvetljevanje ceste ter zadnjo rdečo luč, prav tako odsevnike na pedalih ali boku. Imeti mora zvonec, ustrezno napolnjene pnevmatike in primerno višino krmila in sedeža. Priporočljivi so blatniki, ščitniki verige ter prtljažnik ali nosilna košarica za prtljago. Priporočajo tudi svetla oblačila oziroma odsevni brezrokavnik. Kolesarje, tako kot motoriste in mopediste, v prometu lahko kaj hitro spregledamo.