»Beležimo šibek začetek leta,« je na novinarski konferenci v Berlinu danes dejala predsednica VDA Hildegard Müller. Prodaja je v prvih dveh februarskih tednih upadla za kar 92 odstotkov.

Pred izbruhom koronavirusa so v VDA pričakovali dvoodstotni padec prodaje na kitajskem trgu, sedaj pa računajo na sedemodstotnega. »Ne pričakujemo hitrega okrevanja,« je dejala Müllerjeva.

Kitajsko združenje avtomobilskih proizvajalcev CPCA je ocenilo, da bi lahko prodaja avtomobilov februarja na letni ravni upadla za do 70 odstotkov, skupaj pa za januar in februar pričakujejo 40-odstotni padec.

Manjšo proizvodnjo, ki je posledica težav v dobavi, je mogoče nadoknaditi, je dejal strokovnjak za avtomobilsko industrijo Ferdinand Dudenhöffer. Bolj problematična sta zanj padec gospodarske rasti in povpraševanja.

Nemški avtomobilski proizvajalci na Kitajskem ustvarijo okoli 35 odstotkov svoj prodaje, zato šibek kitajski trg predstavlja veliko tveganje. Prodaja na Kitajskem se je lani že skrčila za desetino v luči trgovinske vojne s Kitajsko.