Rodnost v Sloveniji se zmanjšuje. Slovenci bodisi premalo seksamo oziroma se ne odločamo za otroka ali pa imamo težave s plodnostjo. Zaradi večjega števila priseljencev se število državljanov sicer povečuje, a rodnost je premajhna do te mere, da Slovencem grozi genetsko izumrtje. Je namreč približno za tretjino prenizka glede na tisto, ki bi bila potrebna, da bi se prebivalstvo normalno obnavljalo. Bi si morali pomagati z boginjo plodnosti? Ena takšnih je bila etruščanska boginja Cupra. Malce zgodovine. Etruščani so bili predrimsko ljudstvo v osrednji Italiji, njihova civilizacija pa je trajala do asimilacije v rimsko republiko.

Pri Seatu so dobro vedeli, zakaj svoj avto poimenovati po Cupri. Da bo ploden in bo posledično nagovoril vse več ljudi, da ga bodo zapeljali v svojo garažo. Po testnih kilometrih se zdi, da jim je delo uspelo dobro opraviti, sicer ne z odliko, a ima njihov izdelek na štirih kolesih dovolj dodane vrednosti, da se loči od konkurence. V bližini športnega avtomobila se nam vedno zgodi nekaj nenavadnega, začnemo misliti na seks. Nismo še prosili za pomoč psihologa, da bi nam pojasnil, čemu ta povezava, toda dejstvo je, da vas bodo kot lastnika leona cupre nekatere ženske cukale za rokav in prosile, da jih zapeljete en krog. Kaj to v moškem prenesenem pomenu pomeni, pa prav tako vemo…

Mogoče boste postavili vprašanje, ki je na mestu, je leon ST cupra sploh športni avtomobil? Njegov glavni adut, da to tudi je, je namreč 290 iskrivih konjev, ki komajda čakajo, da jih poženemo v dir. Vse do maksimalnih 250 km/h, če si drznete in vam seveda hitrostne omejitve to sploh dovoljujejo; v Sloveniji pač ne. Če pa te konjičke odmislimo, gre za 4,55 metra dolgega družinskega karavana, ki bo v dobro voljo spravil očeta voznika, saj ta ne bo poznal težav, kam z vso prtljago in ostalo kramo niti tedaj, ko se odpravijo na daljši dopust. Porok prostornosti je namreč prtljažnik z razkošnimi 587 litri. Prtljago golta vsaj tako hitro kot zgoraj podpisani slastno mlečno čokolado z lešniki.

A najbolj nam je bilo všeč nekaj drugega, da bo za (trikrakim) volanskim obročem lahko užival tudi zemljan, ki mu za vse te konje in impresivne zmogljivosti sploh ni mar. Avto se namreč zlahka iz športnika prelevi v štirikolesnika, ki je vsakodnevno uporaben. Brez sramu je tako leona ST cupro moč voziti tudi počasneje (povprečna poraba se nam je ustavila pri ugodnih 7,2 litra) in nadvse udobno, saj vožnjo poenostavi 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga je moč upravljati tudi s pomočjo dveh ušes za volanskim obročem. Pravzaprav si tega avtomobila z ročnim menjalnikom sploh ne bi znali predstavljati. In če samodejni ne bi bil že serijski, bi se na seznamu priporočil najverjetneje znašel čisto pri vrhu. Podobno kot napredni tempomat, ki do hitrosti 210 km/h sam pospešuje in zavira, čigar že večkrat v koncernskih bratih preizkušeno pomoč smo močno pogrešali (doplačilo 332 evrov). Cupra je sicer sopomenka za bogato opremljenost. Ni da ni, bi dejali naši južni sosedi. Samodejna klima? Seveda jo premore. 19-palčna platišča? Prav tako. Navigacija? Ima jo. Zatorej ne bodite presenečeni, da ni poceni. A 34.689 evrov se vseeno ne zdi kot atentat na družinski proračun. Kljub temu ni pričakovati, da bo vsaj tako prodajno ploden, kot nagovarja njegovo ime. 1,5-litrski prav tako bencinski motor se namreč zdi bolj smiselna izbira, tudi zato, ker je zajetnih deset evrskih tisočakov cenejši. Če pa se odločite za cupro, izkoristite vse danosti, ki jih ponuja. V nasprotnem jo je prekleto škoda.