Prav ta pa kot prvi zahteva dodatno razlago. Oziroma razlagi. Ko dizelski motor omenimo v povezavi s focusom ST, je takoj jasno, za kateri primerek gre, saj je na voljo zgolj z 2-litrskim s 140 kilovati (190 konji), ki sodeluje s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Pri različici active tako močnega ni na voljo, je bil pa testni primerek vseeno opremljen z najmočnejšim možnim, ki v tem primeru premore 110 kW (150 KM). In ki je za ta avtomobil (mimogrede: sodeloval je z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom) več kot dovolj zmogljiv, da v vsakem trenutku zadovolji vsakršne vozniške apetite. Razen če želite z avtom uživati tudi na dirkaški stezi, a v tem primeru verjetno tudi na dizelskega ST ne bi pomislili. Res je, vožnja z njim je svojevrsten užitek, ne nazadnje je res malo avtomobilov, v katerih bi se vseskozi počutili tako zelo »zalepljenega« na cesto, a po drugi strani active z omenjenim motorjem sploh ne zaostaja bistveno. Ali pa sami med običajnimi vožnjami, ko se moramo vendarle vseskozi držati cestnoprometnih prepisov, razlike nismo občutili v tolikšni meri, da bi jo označili za zares občutno. Pa saj o tem ne nazadnje nekaj pove tudi podatek o pospešku do stotice, ki pri activu znaša 9,5, pri ST pa 7,7 sekunde.

Da, seveda razlika je. A kot že omenjeno, je slednje vseeno premalo, da bi z njim želeli dirjati po stezi; za tak primer se potem ozremo k »pravemu« ST, bencinskemu z 206 kW (280 KM), ki je za nameček le dobrega tisočaka dražji in pri katerem pa razlika dejansko se občuti kot dan in noč. A da ne bo zvenelo, kot da je bil testni ST razočaranje – nikakor, toda med vožnjo je bil active, kar zadeva dinamično vožnjo, le malenkost manj prepričljiv, je pa zato tekmeca presegel z drugimi rečmi. Med vsakodnevno uporabo se je na različnih vrstah cest izkazal za udobnejšega, lažje je bilo vstopati vanj in se namestiti ter izstopati iz njega, dodatna oddaljenost od tal je občasno tudi prišla prav… Pri vsem skupaj pa je bilo, kljub temu da je občasno »cuknil« in je ročni menjalnik pri ST eden boljših, ob tem udobneje voziti s samodejnim menjalnikom pri activu. In še zadnji plus: poraba je bila s 6,7 litra dizla za slabega pol litra nižja kot pri ST (7,1 litra).

Imata pa oba focusa jasno tudi ogromno stvari, ki so pri obeh domala identične, saj gre vendarle »zgolj« za različni izvedenki istega štirikolesnika. Poleg že omenjenega občutka med vožnjo in dobrega položaja za volanom za splošno dobro počutje tistega, ki se znajde v vlogi voznika, poskrbi tudi focusovo delovno okolje. To je namreč prijetno tako na pogled kot na otip, kar pomeni, da ga obdajajo kakovostni materiali, predvsem pa je enostavno in priročno za uporabo. Za to poskrbijo na eni strani ločeni gumbi in stikala za upravljanje prezračevanja in veliko število le-teh na volanskem obroču ter na drugi strani pregleden in dobro odziven zaslon na dotik. Infozabavni sistem tako še naprej ostaja eden boljših, pri njem se ne boste izgubljali v menijih in boste hitro našli tisto, kar iščete. Karavanoma pa je ob tem na 4,67 metra dolžine (active je zaradi nekaterih dodatkov, ki ga naredijo robustnejšega, sicer še dva centimetra daljši) skupno še, da ponujata dovolj prostora na zadnji klopi tudi za (ne previsoke) odrasle, medtem ko je zelo zmogljiv tudi njun prtljažnik – že v osnovi ima prostornino 608 litrov.

Seveda pa je focus zelo napreden avtomobil tudi, kar zadeva varnostne in udobnostne pripomočke. Opremi active business in ST-3 ponujata zares veliko in prav vse, kar od sodobnega avtomobila pričakujemo. Pri čemer slednji resda še malo več, a glede na vse našteto je razlika v končni ceni, ki je višja od petih tisočakov (ST stane 37.320 evrov, active 32.180, s stalnim popustom oba po 2700 evrov manj), vseeno visoka. Več pa v sklepu.