Večkrat lahko v športnem žargonu slišimo, da je nekdo zmagal, bil najboljši, brez konkurence. To pa seveda ne more držati, saj konkurenca vselej je – nekoga ta najboljši pač mora premagati. Lahko pa je konkurenca resda toliko slabša ali pač zmagovalec toliko boljši, da naposled izpade, kot da je dejansko zmagal, kot bi ne imel konkurence. Na konkurenco in to, da je nekdo brez nje, pa smo se spomnili tudi med testnimi vožnjami hibridne različice karavanskega forda mondea. Na slovenskih cestah ta trenutek namreč tako velikega hibridno gnanega karavana z izjemo omenjenega ni. Zatorej je dejansko brez konkurence.

No, bi se pa ta, če bi bila, morala kar precej potruditi, da bi se hibridnemu mondeu enakovredno postavila po robu. Gre namreč za zelo dober avtomobil, ki pa vseeno ni popoln. Ker je njegova glavna posebnost pogon, najprej zapišimo, da ga je poganjala kombinacija 2-litrskega bencinskega in električnega motorja, ki premoreta sistemsko moč 137 kilovatov oziroma 187 konjev in sodelujeta z, česar smo pri hibridih že dobro vajeni tudi iz primerkov drugih proizvajalcev, brezstopenjskim samodejnim menjalnikom. Vožnja s tovrstnim pogonom je v večini primerov prijetna in udobna, izjema je le, kadar močneje pohodimo stopalko za plin in zahtevamo hitrejše pospeške. Teh je mondeo zmožen (do stotice z mesta denimo potrebuje 9,4 sekunde), a motor pri tem, kot smo tudi že vajeni iz hibridov drugih proizvajalcev, vseeno spušča dokaj neprijetne zvoke. Ko pa ga vozimo pri stalni hitrosti ali če pospešujemo v normalnem ritmu, je avto prav neverjetno tih in uglajen. Prav tako k omenjenemu udobju za volanom veliko pripomorejo zares udoben vozniški sedež, odličen položaj za krmilom in kakovostni materiali, ki obdajajo voznikovo delovno okolje; morda je le na osrednji konzoli malo preveč črnine. Upravljanje nastavitev je ob pravšnji kombinaciji stikal, gumbov in dobro odzivnega zaslona na dotik preprosto in logično, predvsem pa je mondeo hibrid avtomobil, ki uresniči obljube glede varčnosti, saj nam je denimo na testnih vožnjah porabil komaj deciliter več od šestih litrov. Pa smo se v njem veliko časa vozili po štirje in tudi prtljažnika nismo pustili praznega.

Ko smo že pri tem – zadaj tudi precej višji odrasli ne bi smeli imeti težav s prostorom, precej hitreje pa težava nastane pri prtljažniku. Baterije hibridnega sistema, ki so skrite v njegovem dnu, namreč poberejo kar precejšen davek pri prostornosti, prav tako nas zaradi posebne dvignjene »stopnice« pričaka precej visok nakladalni rob. V osnovi prtljažnik tako premore le 403 litre prostornine, kar je za avtomobil mondeovih zunanjih mer, v dolžino denimo meri 4,87 metra, res (zelo) malo. Sploh ker gre za karavana, katerih glavni aduti so prav večji prtljažniki. Za primerjavo: novi renault clio premore le za 12 litrov skromnejši prtljažni prostor. Je pa to dejansko edini resen očitek temu avtomobilu, vse drugo je tako, kot mora biti.

Ne nazadnje to velja tudi za njegovo ceno. Zelo dobro, ne pa ravno popolno opremljen ford mondeo karavan hibrid titanium namreč stane 31.000 evrov in je kot tak zanimiva izbira.