Verjetno niti ni tako malo ljubiteljev avtomobilov, ki se bodo hitro spomnili, da je avtomobil ford puma nekoč že obstajal. In to sploh ne pred tako veliko časa, saj so ga prodajali med letoma 1997 in 2002, kar pomeni, da se jih kar nekaj po evropskih cestah vozi še danes. Da, le po evropskih, saj je bila puma naprodaj le na stari celini, tudi v slovenskem voznem parku pa jih je bilo po podatkih Ardija še pred kratkim nekaj več kot 60. Čeprav ni šlo za kakšno silno prodajno uspešnico, pa je bil puma zanimiv, atraktiven in izstopajoč štirikolesnik, ki si ob predstavitvi istoimenskega avtomobila, s katerim pa nima skoraj nič skupnega, zasluži vsaj krajši zapis.

Če je nova puma letnika 2020 namreč športni terenec, je bila puma s preloma tisočletja trivratni športni kompaktni kupe dolžine 3,98 metra. Pri katerem pa bi poleg imena vseeno lahko potegnili še eno vzporednico z novo pumo – tako ena kot druga sta si namreč osnovo izposodili pri modelu ford fiesta, nova puma pri najnovejši, sedmi generaciji, stara pa pri takrat aktualni četrti. Na začetku prodaje je bila kupejevska puma na voljo z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 67 kilovati (91 konji), prihod na trg pa je zaznamovala tudi precej odmevna oglasna kampanja, za katero so uporabili izseke legendarnega Steva McQueena iz filma Bullitt, le da jim je uspelo prikazati, kot da ta po ulicah San Francisca vozi pumo in ne mustanga. Pumo je z navdušenjem sprejela tudi strokovna javnost, saj je hitro pobrala kar nekaj nagrad, med drugimi leta 1997 Top Gearovo za avto z »najboljšim občutkom med vožnjo«, medtem ko so v reviji Evo leta 1999 o njej ob obilici pohval zapisali tudi: »Pri tem majhnem kupeju ti je takoj vse jasno. Ponuja prav privlačno neposrednost in dinamičnost, ki vzbujata zaupanje v vsakem trenutku.«

No, omenjeni zapis se je nanašal na močnejšo verzijo z 1,7-litrskim motorjem s 114 kW (155 KM), ki je na trg prišla malo kasneje, kljub vsemu pa se puma v prodajnih salonih ni zadržala prav dolgo. Skupno so jih izdelali približno 133.000, izpostaviti pa velja tudi posebno verzijo FRP (Ford Racing Puma), ki so jo proizvedli v natanko 500 primerkih in se je lahko pohvalila s pospeškom do stotice v 7,8 sekunde. Naslednika puma ni dobila in zanj torej nikakor ne moremo šteti niti nove pume, je pa Ford namesto nje leta 2003 predstavil zanimiv avtomobil streetKa, posebno različico modela ka, ki je bil na voljo tudi kot kabriolet. A tudi ta v proizvodnji ni zdržal dolgo, saj so ga nehali izdelovati tri leta kasneje. mat