Če bi naključne mimoidoče, ki niso ravno redni spremljevalci izbora za slovenski avto leta, povprašali, kolikokrat doslej se je renault clio, vladar slovenskih cest in src slovenskih kupcev, do letos okitil s tovrstnim nazivom, smo skoraj prepričani, da domala nihče ne bi odgovoril, da še nikoli. Še več, tako nam niso, na podlagi česar tudi temelji naše omenjeno prepričanje, odgovorili niti številni »poznavalci« dogajanja, ki so bili pač »avtomatsko« prepričani, da je najbolj priljubljen štirikolesnik v Sloveniji vendarle že (vsaj enkrat) postal avto leta. Pa ni. Cliu je letos to uspelo prvič. In to izjemno suvereno.

Zakaj je tako, v prav njemu namenjenem zapisu na levi. Ko govorimo o suvereni zmagi, pa je treba dodati, da ga je na prvo mesto poleg bralcev, poslušalcev in gledalcev sodelujočih medijev, ki so ga že z več kot mesec dni trajajočim glasovanjem v finale poslali na prvem mestu s šestimi točkami, postavilo tudi kar osem izmed devetih uredništev, ki so prispevala glasove v finalu. Tako je clio naposled skupno zbral kar 58 točk. Edini pravi »boj« se je na finalnem glasovanju tako odvijal za drugo mesto, ki je naposled pripadlo oplu corsi (30 točk), ta je bil za točko boljši od mazde CX-30 (29), še dve manj pa je dobila škoda kamiq (27). Sicer prav tako odličen avtomobil volkswagen T-cross, ki pa ne prinaša ničesar posebno novega ali nadstandardnega v primerjavi s tekmeci v razredu, je bil peti s 16 točkami. Kako smo glasovali pri Dnevniku in kakšno je bilo mnenje drugih uredništev, je razvidno iz tabele.

Če se izrazimo »po športno«, bi bila na mestu ugotovitev, da navdušenja nad zmago v taboru Renaulta niso skrivali. »Ko si vodja znamke, si vedno prepričan, da je tvoj avto najboljši. Ob tem je bil clio leta in leta najbolje prodajan avtomobil v Sloveniji… S peto generacijo, ki je naredila res velik preskok, pa smo bili še toliko bolj samozavestni. Torej bi lagal, če bi rekel, da zmage in naziva avta leta nisem pričakoval,« je po finalu povedal François Delion, generalni direktor Renaulta Nissana Adriatic, in dodal, da je zmaga še toliko slajša, ker jo je Renault čakal več kot 20 let in ker je sploh prva za clia. »Zakaj nismo zmagali toliko časa? Dobro vprašanje! Mnenje kupcev in novinarjev pač ni bilo enotno, s peto generacijo clia pa je bilo. Clio je dobil namreč največ glasov tako od glasovalcev kot od vas. Naziv nas veseli in nam pomeni veliko,« je še dodal Delion.

Saj ne, da ima letošnja cliova zmaga večjo težo, je bila pa zagotovo bolj odmevna kot nekatere v prejšnjih letih tudi zato, ker si je bilo finalno prireditev po daljšem obdobju znova mogoče ogledati v prenosu na nacionalni televiziji. To si tako velik dogodek in izbor s skoraj 30-letno tradicijo tudi zasluži, kar so (končno) očitno spoznali vsi, ki so tako ali drugače vpleteni v avtomobilsko dogajanje pri nas.