Spominjam se, kot da bi ga slišal včeraj, pa mineva že skorajda 30 let: »Če bi bil še bolj luštkan, bi bil že kičast.« Prijatelj, ki se mu danes leta že močno poznajo, je bil s svojim videzom v mladosti že kar pretirano obremenjen, čeprav je res, da so si ga dekleta kar podajala, tako zelo so si želela njegove bližine. Ko lepotičk ni bilo ob njem, je bil precej bolj sproščen, brez želeja v laseh in z neurejeno brado.

Breme lepotca zna biti težko, česar se še najbolje zavedajo oblikovalci avtomobilov. Ni skrivnost, da ljudje vse bolj kupujejo z očmi in čustvi, razum pa prevlada šele takrat, ko cena odločno preskoči predvideni proračun. Breme zna biti še toliko težje, ko je treba zrisati novo generacijo, ki naj bi bila še lepša kot odhajajoča. Kot bi na primer danes skušali najti fotomodel, ki je še lepši, kot je bila pred časom Cindy Crawford. Toda to breme znajo nekateri oblikovalci neverjetno lahkotno nositi na svojih plečih. Vsaj pri Kii je tako. Tretja generacija modela ceed, ki se na cestah vozi dve leti, je dokaz, da je lepo lahko še lepše. Zdaj so razvojniki dobili novo, še težjo nalogo, na osnovi ceeda zasnovati športnega terenca, ki bo vsaj tako všečen, kot je njegov brat, ter seveda takoj prepoznaven kot član družine, saj naj bi bil prav to porok dobrih prodajnih številk. Rečeno, storjeno! Umetnina na štirih kolesih pa sliši na ime xceed.

Xceed je seveda ceed z dodano vrednostjo, ki jo prinaša višji položaj sedenja. Pozabite na morebitne težave s hrbtenico, ta bo od užitka po mačje predla, ko boste enostavno in zlahka vstopili ali izstopili iz njega. In če boste ob pogledu nanj imeli občutek, kot da je na steroidih, to ni brca v temo. Mišice kaže tako na prednjem kot zadnjem delu privlačnega telesa in nakazuje, da si želi, da bi za volanskim obročem sedel nekdo, ki zna ceniti vse, kar ponuja. In ponuja lahko veliko. A najprej slaba novica za vse tiste, ki ste ultimativni privrženci vožnje po brezpotjih. Te xceed športno-terenskemu videzu navkljub ravno ne omogoča, saj je štirikolesni pogon na seznamu še neuresničenih želja. A to je verjetno edina želja, ki bo ostala neuresničena, vse druge v slogu zlate ribice zlahka izpolni. Pa najsi gre za prostornost, udobje ali bogato serijsko opremo.

Njegova dolžinska mera je 4,39 metra. Ali prevedeno, je 8,5 centimetra daljši od petvratnega ceeda in devet centimetrov krajši od športnega terenca sportaga. Centimetri gor ali dol, dejstvo je, da je na zadnji klopi neverjetno veliko prostora tako za kolena kot zgoraj za glavi dveh odraslih potnikov, pa čeprav bi glede na kupejevsko silhueto pričakovali, da bo s prostorom za glavo križ. Prostornost z veliko začetnico se nadaljuje tudi v prtljažniku, ki pogoltne spoštljivih 426 litrov, kar je dovolj za štiri letalske kovčke, seveda pa je zadnjo klop mogoče enostavno podreti. Tedaj nastane ravno dno, prostornina pa naraste na kar 1378 litrov. Športno navdahnjeni lastniki, pozor, to je dovolj za dve gorski kolesi!

Hvala bogu, smo si rekli ob pogledu na agregat, ki se je vrtel v nosu. Testni avto je bil namreč bencinar. Pri xceedu so na voljo trije motorji, mi smo preizkušali srednjo izbiro po moči, in sicer 1,4-litrski štirivaljnik z iskrivimi 140 konji (103 kW). Že sliši se veliko in v realnosti tudi je (maksimalna hitrost je okroglih 200 km/h), vozna izkušnja oziroma stopnja zadovoljstva pa je neposredno povezana z načinom prenosa na prednji kolesi. Vozili smo namreč tako različico z ročnim kot tudi samodejnim menjalnikom in si bili že od prvega prevoženega kilometra na jasnem, da je prava in edina smiselna izbira sedemstopenjski samodejni menjalnik. Edina slabost, ki jo prinaša, je doplačilo v višini 2200 evrov. Na prvi pogled veliko, na drugega malo. Vožnja je namreč odločno udobnejša in posledično varnejša, za nameček se vam ta kombinacija oddolži tudi z varčnostjo, saj je poraba goriva desetino nižja kot pri ročnem menjalniku (7,3:8,1 litra). Pa še pametni tempomat pride v kombinaciji s samodejnim menjalnikom bolj v ospredje, saj avto sam pospešuje in zavira. EX stream je kombinacija dveh besed, ki vodi v raj. Gre za najvišjo stopnjo opreme, ki ne skopari z vsem potrebnim na področju udobja in varnosti. V mrzlih dneh so nam še kako prav prišli prednji ogrevani sedeži in ogrevan volanski obroč, hvalevredna je bila tudi pomoč prednjih in zadnjih parkirnih senzorjev ter seveda kamere za vzvratno vožnjo. In tudi 10,25-palčni (26-centimetrski) barvni zaslon na dotik nam ni povzročal težav, saj je bil zelo odziven, satelitska navigacija pa nas je praviloma varno zapeljala v pristan.

Zgodba zase pa je bila cena, ki zahteva dodatno pojasnilo. Uradno je treba za testneža z ročnim menjalnikom odšteti 26.090, s samodejnim pa 28.290 evrov, kar se sliši in tudi je veliko. A ti ceni z realnostjo nimata veliko skupnega, saj Kia v Sloveniji na izbiro ponuja dve možnosti nakupa. Če se odločite za plačilo z gotovino, ponujajo 5900 evrov popusta, ob nakupu z njihovim financiranjem (finančnim lizingom z dobo vračila do 84 mesecev) pa je popust zajetnih 8600 evrov, kar visoko ceno pretvori v ugodno. Več pa v sklepu.