Oblikovanje je vse okrog nas, srečuje ga vsak človek vsak dan v vsaki situaciji. Ali ste kdaj pomislili, da je vse okrog nas oblikovano? Ali ste vedeli, da je stikalo za luč, ki ga vsak dan uporabite, zelo mogoče oblikovano v Sloveniji? Ali veste, da vrhunsko oblikovana in kakovostno izdelana stikala in vtičnice podjetje Tem Čatež prodaja po Evropi in širše?

V podjetju se zavedajo, da jim brez dobrega oblikovanja ne bi uspelo dolgo zdržati na konkurenčnem trgu, kaj šele, da bi se lahko postavili ob bok največjim podjetjem s tega področja. Zato že 22 let sodelujejo z industrijskim oblikovalcem Borutom Dvornikom, ki stoji za vizualno podobo podjetja. Poleg tega skrbi še za oblikovanje vizualnih komunikacij, fotografijo, marketing, pripravo nekaterih besedil in gibajočih slik. Borut Dvornik: »V podjetju sem oblikovalec in tudi del ekipe za strateško načrtovanje podjetja. Mislim, da je taka vloga oblikovalca v podjetju dobrodošla – gre za nujno sodelovanje na vseh področjih znotraj podjetja, da se skupaj lahko rodijo inovacije in napredek.«

Oblikovalni proces je interdisciplinaren

Vtičnice in stikala, ki jih oblikuje Borut Dvornik, so sodobni in uporabni ter sledijo trendom v oblikovanju in interjerju. V prodaji so kolekcije Pure, Soft in Line (soavtor Bojan Klančar) ter najnovejša družina stikal Quaro. Oblikovane so tako, da ustrezajo zahtevam vsakdana uporabnikov: so modularno zasnovane, da jih lahko posameznik oblikuje glede na svoje potrebe – poleg stikal in vtičnic lahko module zapolni tudi s priključki za internet, telefon, USB-priključki, zatemnilniki, termostati…

Borut Dvornik je po končani srednji šoli za oblikovanje in fotografijo nadaljeval študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje UL, kjer je diplomiral in magistriral pri prof. Vladimirju Pezdircu in dr. Stanetu Berniku. Kmalu po diplomi je začel delati kot samostojni ustvarjalec in se povezal s Tem Čatež. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1973 in je danes vodilni slovenski proizvajalec električnih stikal in vtičnic. V devetdesetih je novo vodstvo uvedlo lastno blagovno znamko in drugačno prodajno strategijo – angažirali so slovenske oblikovalce in vpeljali tehnološko napreden proizvodni proces. Leta 2018 so poskrbeli za novo arhitekturno podobo poslovno-proizvodnih stavb in danes se zaposleni identificirajo s svojim podjetjem, dobri odnosi med njimi pa pozitivno vplivajo na ustvarjalnost tima.

Oblikovanje stikal pomeni izrazito interdisciplinaren proces, kjer je poglavitno dovolj široko gledanje na problem. Čeprav gre »le za stikala«, je oblikovalski proces zelo kompleksen. Borut Dvornik se pri kreiranju zavestno oklepa naloge, ki jo je treba rešiti: »Pazim, da mi misli ne uhajajo drugam, na čustveno raven. Veliko naredim, ko se postavim na nevtralno izhodiščno točko, nato pa si postavim mnogo vprašanj – kdo sem, kaj je problem, kako ga lahko rešim, kako artikuliram rešitve…«

Strateški pomen oblikovanja

Linije Pure, Line in Soft, ki spadajo pod znamko Modul, so oblikovane umirjeno, minimalistično in elegantno, usklajeno s trendi oblikovanja interjerjev. Kolekcijo Pure odlikujejo naravni materiali, kot so kovina, les in steklo. Kolekcija Line je najbolj prepoznavna po tankem profilu in ergonomiji mehkega dotika tipk ter po čistih, ravnih linijah, ki ustvarjajo brezčasno aktualnost. Linijo Soft zaznamujejo zmehčano oblikovanje in posebni nanos barv izbrane barvne palete, kar dodatno vpliva na videz in občutek dotika.

Zadnja kolekcija Quaro je oblikovno bogatejša in se opira na pojavno polnejše in prestižnejše trende v oblikovanju interjerja. Ta kolekcija je leta 2019 prejela nagrado sejma Ambient TOP 5. Gre za stikala, ki so bolj organskih oblik in novih odtenkov barv. Avtor je poskrbel, da je občutek pritiska na konkavno obliko tipke prijeten in vzbuja pozitivne impulze na uporabnika. Ta nova družina stikal je izdelana s ciljem občutenja estetsko in tehnično dovršenega predmeta, ki je eleganten in obenem dovolj drugačen.

Borut Dvornik dobro pozna področje industrijskega oblikovanja v Sloveniji: »V Tem Čatež so takoj ugotovili, da je lahko oblikovanje v delovnem procesu strateškega pomena. Stroški investicije in morda malo daljši proces, ki ga oblikovanje zahteva, lahko podjetju prinese izredne uspehe, seveda skupaj s celo vrsto drugih uspešno zastavljenih akcij na vseh potrebnih področjih. V Sloveniji se podjetja premalo zavedajo pomena oblikovanja za ekonomski uspeh. S pomočjo oblikovanja podjetje raste!«