»Bistvenih premikov ni, saj so tveganja zelo velika. Po mojem mnenju je malo verjetno, da bi ta hip dobili svojo letalsko družbo,« je novinarjem ob robu seje DZ dejal Šarec.

Premier je sicer že večkrat opozoril na tveganja, ki spremljajo ustanovitev letalske družbe. Konec novembra je med drugim opozoril, da ima morebitni novi prevoznik že vnaprej programirano izgubo.

»Vse nacionalne prevozniške družbe imajo izgubo. Ko bodo znane končne številke, bomo morali pogledati in videti, ali smo pripravljeni iti v to ali ne,« je pripomnil takrat. Dodal je, da je letalski posel precej tvegan, tudi precej reguliran, tako da "zadeve niso čisto enostavne".

Vlada je po Adrijinem stečaju kot eno od možnosti za zagotavljanje povezljivosti Slovenije s svetom namreč omenjala ustanovitev novega letalskega podjetja, v katerem bi bila država bodisi edini lastnik bodisi eden izmed tako zasebnih kot javnih družbenikov. Izračune o smotrnosti takšne rešitve je naložila Družbi za upravljanje terjatev bank (DUTB).

Tam so za STA prejšnji teden pojasnili, da so analizirali različne scenarije zagotavljanja letalske povezljivosti Slovenije s svetom, pri čemer je eden od scenarijev tudi ustanovitev nove letalske družbe v večinski državni lasti.

»Obstajajo tudi druge možne rešitve, primerne za Slovenijo, v kolikor se za katero koli od teh v prihodnje izkaže potreba,« so dodali. Pojasnili so še, da o ugotovitvah sproti obveščajo pristojno ministrstvo.

Na ministrstvu za infrastrukturo so za STA pojasnili, da niso vključeni v aktivnosti pri morebitni ustanovitvi novega letalskega prevoznika.

Tudi na ministrstvu za finance so poudarili, da niso sodelovali pri morebitnem vzpostavljanju nove letalske družbe, prav tako DUTB v zvezi s tem niso dali nobenih nalog ali navodil. »Iz DUTB prav tako nismo prejeli nobenih izračunov na temo morebitne vzpostavitve nove letalske družbe,« so dodali.

Po neuradnih informacijah ostaja minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek pri ideji o novem letalskem prevozniku vse bolj osamljen. Iz letalskih krogov je slišati dvome o uresničljivosti tovrstnih načrtov. Pod vprašaj postavljajo predvsem sposobnost slovenskega nacionalnega prevoznika, da se postavi po robu močnim tekmecem, ki jih predstavljajo uveljavljene letalske družbe s prisotnostjo na Brniku. Kot je slišati, so te Adrijine lete že precej dobro nadomestile.