Kriza v nemški avtomobilski industriji kaže učinke tudi v sosednji Avstriji, poroča časnik Kurier. V graški Magni grozijo obsežna kadrovska krčenja, napoveduje se izbris 1800 delovnih mest. »V Gradcu se ne izvaja program odpuščanja. Gre za špekulacije, ki jih v družbi Magna ne komentiramo,« so sporočili iz družbe.

Najprej odpuščajo agencijske delavce

Avstrijska avtomobilska industrija je doživela že boljše čase, piše Kurier in napoveduje, da bo Magna odpuščanje zaposlenih uradno napovedala šele po deželnih volitvah 23. novembra. Iz uprave Magne sporočajo, da ne bodo komentirali »govoric in špekulacij«. »Ko bomo imeli kaj sporočiti, bomo to tudi storili,« so napovedali.

Ni prvič, da se v avstrijski javnosti pojavljajo tovrstne govorice. Pred slabima dvema mesecema je časnik Kronen Zeitung poročal, da je ogroženih 700 delovnih mest v obratu Gradec-Thondorf, kjer sestavljajo avtomobile BMW serije 5. Letošnji obseg naročil za ta model se je zmanjšal za kar 25.000 vozil. Günther Apfalter, direktor Magne Europe, je konec oktobra napovedal prekinitev sodelovanja z nekaterimi agencijskimi delavci. »Od krize leta 2009 smo vsakoletno rasli za enega in pol do dveh odstotkov. Če se ta rast umiri ali če pride do stagnacije, to zame ni kriza, temveč naravni razvoj gospodarstva,« je za televizijo ORF dejal Apfalter.

Zgubaški tretji kvartal

Kurier zdaj napoveduje, da bodo kadrovsko krčenje občutili tudi redno zaposleni. V obratih Magne na avstrijskem Štajerskem dela skupaj 16.000 ljudi, od tega približno 9000 v Gradcu. Med njimi se jih približno 1700 vsakodnevno vozi na delo iz Slovenije.

Kakšen učinek bo odpuščanje v avstrijskem koncernu imelo na slovenski obrat, avstrijski mediji ne poročajo. Hoška lakirnica ima ta čas približno 200 zaposlenih, vodstvo slovenskega podjetja pa doslej ni pripravilo nobenega načrta odpuščanja. Septembra je še vztrajalo, da ostaja obseg proizvodnje v Sloveniji nespremenjen, prav tako bo delo še naprej potekalo enoizmensko. Dogajanje v Gradcu naj ne bi vplivalo na kadrovske razmere v Sloveniji tudi zato, ker je tam na udaru predvsem obrat, v katerem sestavljajo vozila znamke BMW. V Sloveniji pa Magna lakira jaguarje.

V hoški lakirnici je bil septembra preplah zaradi odpustitve šestih zaposlenih. Uradno so delo izgubili zaradi tehnoloških, procesnih in organizacijskih razlogov v luči varčevalnega programa zaradi upada naročil, pet od šestih pa je napovedalo vložitev tožbe. Odpuščeni in predstavniki sindikata so namreč prepričani, da so bile odpovedi delovnega razmerja nezakonite, problematizirali so tudi postopek prekinitve delovnega razmerja.

Počivalšek obljublja drugo in tretjo fazo

V skladu s pogodbo o dodelitvi 18-milijonske državne subvencije mora Magna novembra 2022 zaposlovati 404 delavce, do leta 2027 pa mora število vseh zaposlenih narasti na tisoč. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je v intervjuju za tednik Mladina konec oktobra dejal, da Magna uresničuje svoje zaveze in da je že sprožila aktivnosti za zagon v drugo in tretjo fazo. Vrednost naložbe bo znašala 540 milijonov evrov, gradnja pa se bo začela predvidoma v prvi polovici prihodnjega leta, je napovedal.

Iz Magninega poslovnega poročila za letošnje tretje četrtletje izhaja, da je tekoče trakove na Štajerskem zapustilo 124.500 avtomobilov, kar je 15 odstotkov več kot lani. Celotni koncern Magne je v istem obdobju doživel upad prihodkov od prodaje, poslovni izid je bil celo negativen. Izgubo v tretjem četrtletju so ovrednotili na 233 milijonov ameriških dolarjev. Leto poprej je neto dobiček še znašal 554 milijonov evrov.