Na srečo je bilo v zadnjih letih na temo ustreznih pnevmatik prelitega že toliko črnila, da se velika večina Slovencev zaveda njihovega pomena. Da je prav od kakovosti pnevmatik odvisno, ali boste v kakšnem ovinku ostali na cesti ali pač ne. Zato veseli podatek, da se povprečni Slovenec ne zadovolji (več) zgolj z nizko ceno, temveč se pozanima, katere pnevmatike priporočajo na vsakoletnih testih AMZS, za piko na i pa mnogi povprašajo tudi strokovnjake. Pred leti so v nakup mnoge Slovence prepričale poceni kitajske pnevmatike, ki so bile res slabe, nevarne in niso ponujale niti osnovne varnosti, a se tudi to spreminja. Tako se danes po nekaterih podatkih približno tretjina odloča za nakup pnevmatik višjega cenovnega razreda, dobra polovica za srednji cenovni razred in le manjši del za najcenejše pnevmatike. Tudi če kupite najcenejše, naj velja: bolje je, da jih zamenjate z novimi, kot pa da predolgo vozite s starimi in izrabljenimi. Prav starost igra pri pnevmatikah pomembno vlogo, saj se z leti in uporabo njihove lastnosti slabšajo.

Če ste skeptični, zakaj je letne treba zamenjati z zimskimi pnevmatikami, pojasnilo, da imajo slednje opazno globlji profil in lamele za boljši oprijem na snegu, njihova gumena zmes pa je namenjena nižjim temperaturam. Pri letnih pnevmatikah namreč gumena zmes pri nizkih temperaturah otrdi, oprijem in vodljivost pa se poslabšata. Menjava je zato nujna vselej, ko temperatura pade pod 7 stopinj Celzija.

Strokovnjaki po eni strani priznavajo, da je ozaveščenost slovenskih voznikov glede ustreznih pnevmatik na precej višji ravni kot nekoč, a poudarjajo, da lahko pri nas zasledimo visok odstotek zamenjave letnih pnevmatik za zimske ob zakonsko določenem roku, odstotek zamenjave zimskih za letne pa je presenetljivo občutno manjši, čeprav testi dokazujejo, da je vožnja z zimskimi pnevmatikami v toplejših mesecih precej manj varna izbira. Mehkejša zimska pnevmatika se pač pri višjih temperaturah obnaša drugače, hitreje se obrablja, zato zimske pnevmatike na vročem poletnem asfaltu dobesedno izginjajo. Za nameček je tudi poraba goriva višja.

Ne glede na mesec in vrsto pnevmatike je ključno vzdrževanje, ki še kako pomembno vpliva na delovno dobo pnevmatike. Zato redno preverjajte tlak v pnevmatikah, prav tako jih pregledujte. Če opazite poškodbo, se posvetujte z vulkanizerjem. Preventiva je vedno boljša kot kurativa, saj si prav nihče ne želi, da mu pnevmatika poči med vožnjo in da se avto v delčku sekunde iz ubogljivega spremeni v težko obvladljivega.