Muilenburg je moral poslušati stroga vprašanja senatorjev obeh strank v odboru za trgovino, ki niso bili zadovoljni z njegovimi odgovori glede ključnega sistema nadzora poleta, ki je bil vpleten v obe nesreči.

Demokratski senator Richard Blumenthal iz Connecticuta je poudaril, da je Boeing uspešno lobiral pri regulatorjih, da v pilotske priročnike in v programe urjenja z novimi letali ni bilo treba vključiti razlage sistema za avtomatično uravnavanje višine poleta (MCAS), ki je bil kriv za obe nesreči.

Po nesrečah je podjetje skušalo kriviti pilote. »Ti piloti niso nikoli imeli nobene možnosti za preživetje. Leteli so v krstah, ker se je Boeing odločil, da bo prikril dejstva o MCAS pilotom,« je bil oster senator.

Muilenburg je zanikal, da je podjetje skušalo kriviti pilote, vendar pa je od republikanca iz Mississippija Rogerja Wickerja slišal, da bi bilo mogoče obe nesreči preprečiti.

Zaslišanje je potekalo na obletnico nesreče letala Lion Air v Indoneziji in sedem mesecev po nesreči letala Ethiopian Airlines, v katerih je skupaj umrlo 346 ljudi. V dvorani je bilo tudi nekaj sorodnikov žrtev obeh letalskih nesreč, ki so na Wickerjevo povabilo Muilenburgu pokazali povečane fotografije umrlih svojcev.

Muilenburg je zagotovil, da je podjetje tik pred posodobitvijo programske opreme za izboljšanje varnosti. MCAS naj bi povezali z dodatnim senzorjem in dodatnim računalnikom, kar naj bi pilotom potem v bodoče omogočilo, da obvladajo letalo, če se mu spet »utrga«, kot se je v primeru obeh nesreč.

Preprosto povedano je sistem za uravnavanje višine poleta sam po sebi ugotovil, da se letalo prehitro dviga in grozi zastoj, zato je nos letala sam obračal proti tlom. Piloti so se borili na vso moč, da bi letali, ki sta poskakovali kot borzni indeksi sredi trgovinske vojne med ZDA in Kitajsko, obvladali, vendar jim ni uspelo.

Senatorji so opozarjali, naj se jim nikamor ne mudi, saj želijo najprej ugotoviti, ali je Boeing pri Zvezni upravi za letalstvo (FAA) dosegel prehitro certifikacijo letal 737 max. FAA obtožujejo, da je proces opravila z levo roko oziroma je zaposlenim pri Boeingu dovolila, da opravijo delo regulatorja pri testih in inšpekcijah.

FAA sicer tega niti ne skriva, ker nima dovolj denarja in ljudi. To dejstvo vrača žogico nazaj v kongres, kjer odločajo o proračunih zveznih agencij.