Predsednik Združenja Manager Aleksander Zalaznik je pred začetkom kongresa poudaril, da smo v Sloveniji bolje pripravljeni na morebitno novo krizo, kot smo bili pred prejšnjo, saj imamo boljšo, odpornejšo strukturo gospodarstva, predvsem pa zato, ker ima vse več podjetij ambicijo, da postanejo najboljša. »V tekmi z najboljšimi bodo zmagali tisti, ki bodo v ospredje postavili človeški kapital ter ključna trenda, digitalizacijo in trajnost,« je dejal Zalaznik. Združenje Manager je med svojimi člani preverilo, ali zaznavajo gospodarsko ohlajanje: 59 odstotkov anketiranih ni zaznalo upada naročil v letu 2019, med tistimi, ki so, pa jih je največ, 61 odstotkov, odgovorilo, da je upad do desetodstoten. »Glede na visoko stabilnost poslovanja slovenskega gospodarstva, nizko zadolženost in kontinuirano odplačevanje posojil menim, da je slovensko gospodarstvo dobro in bolje pripravljeno na morebitno krizo,« je dejal tudi Milan Dragić, direktor Bisnoda za JV Evropo, ki je kot vodilni evropski ponudnik poslovnih rešitev in analitike opravil analizo gospodarskih kazalnikov v Sloveniji.

Tudi o podnebnih spremembah

Uspešna podjetja vse bolj poudarjajo trajnostni razvoj, a dejstvo je, da bomo morali ukrepati hitreje, saj nam zmanjkuje časa za tako neaktivno reševanje podnebnih sprememb, je na kongresu poudarila Saša Mrak, izvršna direktorica Združenja Manager. »Napovedi o trajnosti so se s koncem lanskega leta po vseh raziskavah, podnebnih protestih in drugem končala z ugotovitvijo – preostalo nam je 12 let, da se izognemo nekaterim najbolj uničujočim vplivom podnebnih sprememb. Zaradi teh sprememb morajo dramatično spremeniti način poslovanja tudi podjetja, države pa svoje strateške usmeritve,« je opozorila Mrakova.

Menedžer leta 2019

Na kongresu menedžerjev je priznanje za menedžerja leta 2019 prejel mag. Tomaž Berločnik, predsednik uprave Petrola. Danes največje slovensko podjetje je v osmih letih uspešno preobrazil – tako Petrol ni več le naftni trgovec, ampak družba prihodnosti, ki postavlja nove trende in poslovne modele na področju energetike in trgovine ter razvija pametne rešitve na področju energetike in mobilnosti. Leto 2018 je bilo najboljše poslovno leto v zgodovini Petrola. Skupina je imela 5,4 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 20 odstotkov več kot leto prej in kar 92 odstotkov več kot leta 2010. »Vsi cilji morajo biti trajnostno naravnani. Odgovornost je tu najpomembnejša. Odgovorni moramo biti do posameznikov in do okolja,« je poudaril Berločnik.

Priznanje vključi.vse 2019

Lucija Sajevec, direktorica družbe AMZS, je prevzela priznanje vključi.vse, s katerim sekcija menedžerk pri Združenju Manager nagrajuje podjetja, ki uravnoteženost in raznolikost postavljajo v osrčje svojega delovanja. Prav raznolikost AMZS opredeljuje kot svojo prednost. Med 400 zaposlenimi je 42 odstotkov žensk in 20 odstotkov starejših od 55 let. AMZS je v izboru Zlata nit že več let tudi med najboljšimi zaposlovalci – med velikimi podjetji so se leta 2016 in 2018 uvrstili med tri nominirance za zmagovalca, ob večjem zadovoljstvu in zavzetosti zaposlenih v zadnjih letih pa ustvarjajo tudi vse boljše poslovne rezultate. Čisti prihodki družbe od prodaje so leta 2018 znašali 24 milijonov evrov – v treh letih so zrasli za 41 odstotkov, število zaposlenih se je v tem času povečalo za 27 odstotkov. »Pestrost nas krepi,« je ob prejemu priznanja povedala Lucija Sajevec. zm