Ste se kdaj vprašali, zakaj so luksuzne limuzine skorajda vse obarvane črno? Kot da bi se proizvajalci ravnali po slovitem stavku – avto je lahko poljubne barve, samo da je ta črna –, ki ga je pred skorajda 100 leti izrekel legendarni ustanovitelj avtomobilskega podjetja Henry Ford. Toda črna barva med drugim izraža avtoriteto, absorbira negativno energijo in je tudi barva zaščite. Najpogosteje si jo izberejo premožni. Tudi zato ni čudno, da so najpomembnejše limuzine tega sveta, ki so na voljo izbrancem, ki vodijo ljudstvo, prav črne barve.

Predsedniške limuzine sodobnega časa so štirikolesniki z veliko začetnico. Njihov namen je namreč dvojen: udobno prepeljati predsednika na službeni poti in ga maksimalno zaščititi v primeru atentata. Tudi zato je vanje vgrajenih toliko sodobnih tehnologij kot v noben drug avto, njihova cena pa je astronomska. Pri vsem pa najbolj izstopa limuzina ameriškega predsednika, ki jo ljubkovalno kličejo – zverina.

Zverina spominja na tank

Razlog? V dolžino meri 5,5 metra, tehta več kot sedem ton, ima odlično zaščito pred izstrelki, lastne zaloge kisika in krvi za primer nujne transfuzije, komunikacijsko središče, izpopolnjen protipožarni sistem in okrepljena, 20 centimetrov debela vrata, ki so težja od vrat potniškega letala boeing 757. Poraba dizelskega goriva naj bi se gibala od 29 do 64 litrov na 100 prevoženih kilometrov. »Delno avtomobil, delno tovornjak, delno tank. Grd kot smrtni greh,« je leta 2009 zverino  opisal tedanji ameriški predsednik Barack Obama. Za lastne potrebe in potrebe sodelavcev jih je imel na voljo 12, na vsaki pa je bil listek z zasoljeno ceno 1,5 milijona dolarjev. Vrata nimajo klasičnih kljuk in ključavnic, kako se odpirajo, je znano zgolj agentom tajne službe. Najnovejša limuzina, s katero se prevaža Donald Trump in so mu jo v uporabo predali lani, je narejena na osnovi cadillaca CT6, potem ko je General Motors zmagal na razpisu v vrednosti 15,8 milijona dolarjev. »V čast nam je, da lahko izdelamo limuzino za predsednika. Gre za nadaljevanje tradicije. Spet smo opravili nalogo in naročniku predali avto,« so pojasnili pri GM. Da je zverina ikona, je bilo jasno tudi ob nedavnem srečanju severnokorejskega voditelja Kim Jong Una in Trumpa, ko si je diktator z zanimanjem in nevoščljivostjo ogledoval avto, toliko bolj, ker se mora sam naokoli prevažati »zgolj« z mercedesi pullmani.

Zverina je seveda posebnež na štirih kolesih, ki predsednika ZDA spremlja na poteh po svetu. Ima celo svoje tovorno letalo C-17 globemaster, s katerim vedno zaradi varnosti prevažajo dve identični limuzini in težko oboroženo spremljevalno vozilo chevrolet suburban, zadolženo za komunikacijo. V avtu je načeloma prostor za sedem potnikov, a sta praviloma ob predsedniku le še voznik in njegov osebni stražar. Voznik ima izjemne sposobnosti, konec koncev je vožnja zverine bolj kot vožnji osebnega avta podobna upravljanju šolskega avtobusa ali tovornjaka, obvladati mora številne manevre, ki jih ves čas vadi na skritem vojaškem poligonu. Zanimivo je, da si Trump ni zaželel sedežev, oblečenih v usnje, temveč zgolj v modro tkanino.

Putin stavi na domače znanje

Predsedniška limuzina je le ena izmed oblik kazanja mišic največjih držav na svetu, zato ni čudno, da ima svojo tudi ruski predsednik Vladimir Putin, ki je prav tako domače proizvodnje, imenovano aurus senat kortezh. Prvič so jo predstavili lani, na že četrti Putinovi predsedniški inavguraciji. Da je blindirana, je samoumevno, kot tudi to, da pnevmatike omogočajo vožnjo, ko so poškodovane, predsednik pa lahko komunicira z okolico v vseh razmerah. Tudi Putina senat kortezh spremlja na poteh, in sicer s transportnim letalom iljušinom Il-76. Za pogon je zadolžen 6,6-litrski dvanajstvaljnik z močjo 860 konjev, katerega moč se na vsa štiri kolesa prenaša prek 9-stopenjskega samodejnega menjalnika. 6,62 metra dolgo vozilo tehta šest ton. Na vprašanje o ceni se samo skrivnostno nasmehnejo, običajni senat pa je naprodaj za najmanj 160.000 dolarjev. »Naša znamka ni velikoserijska, zato smo veseli, da smo dobili posel za rusko vlado, ki je naša referenca. Predsednik Putin naj bi bil z limuzino zadovoljen, saj ga zanimajo številne sodobne tehnologije. Mnogi so presenečeni, da je tako luksuzen avto lahko narejen v Rusiji,« pravi prvi mož znamke Hilgert Franz Gerhard, ki je »Putinovega senata« na ogled postavila tudi na marčevskem salonu v Ženevi. Ko so avto dejansko predali v uporabo predsedniku, je ta zahteval nekaj popravkov, predvsem trše vzmetenje, predsednikovim željam pa so prilagodili tudi sedeže, ki omogočajo naklon, namenjen spanju. Del opreme je tudi hladilnik, založen s Putinovo najbolj priljubljeno pijačo – vodko. Za razvoj je ruska vlada segla globoko v žep, saj naj bi odštela skupno 192 milijonov dolarjev, a si od posla obetajo tudi zaslužek, avto bo namreč naprodaj tudi za običajne premožne smrtnike; samo letos naj bi jih prodali 70.

Med voditelji, ki imajo na voljo več predsedniških limuzin, je tudi Kim Jong Un. Pred časom je uporabljal rolls-roycea phantoma, nazadnje pa se je prevažal z 1,6 milijona dolarjev vrednim Mercedesovim maybachom S600. Ljubezen do mercedesov se prenaša iz roda v rod, saj ga je že v začetku 90. let uporabljal njegov oče, zaradi sankcij pa se vsi sprašujejo, kako ga je severnokorejski voditelj sploh lahko kupil. »S Severno Korejo ne sodelujemo že več kot 15 let,« pravijo pri Daimlerju, toda dejstvo je, da je blindirano različico S600 pullman guard uporabljal na srečanju s Trumpom lani v Singapurju.