A še preden se posvetimo temu dizelskemu – pa naj nam nasprotniki tovrstnih motorjev ne zamerijo – »biseru«, smo seveda dolžni pojasniti, kaj smo pri avtomobilu iskali, a nikakor nismo našli. Pa čeprav s tem izdamo eno ključnih sestavin vsakega testa, ki je, med drugim, sestavljen iz plusov in minusov posameznega avtomobila. Verjetno ste že uganili, kam pes taco moli: da, na vso moč smo se trudili pri testnem avtomobilu najti kakšen minus, še tako majhen, celo absurden, a ga enostavno nismo našli. Saj ni bilo prvič; sploh kadar dobimo avto na testno vožnjo za krajši čas, je tu in tam začetno navdušenje tolikšno, da kakšen minus tudi spregledamo, tokrat pa ga v desetih dneh, bolj ko smo ga iskali, enostavno nismo uzrli. No, seveda bi lahko, če spet prekršimo »pravila« pisanja testov in se namesto na koncu k ceni obrnemo kar zdaj, za minus označili prav to – vrtoglavih 98.850 evrov namreč stane omenjeni primerek. S tem gre seveda za avto, namenjen zares redkim izbrancem, in nekakšen minus je zagotovo, da bo njegove lastnosti izkusilo zelo malo ljudi. Seveda pa to ni in ne more biti minus za izdelek sam...

Motor, torej. Če mu dodamo še nekatere druge značilnosti avtomobila, za katere je zaslužen, pridemo do zaključka, da je pri tej seriji 5 marsikaj povezano s številko – 4. Če tej namreč dodamo dve ničli, dobimo število konjskih moči (400 oziroma 294 kilovatov) njegovega trilitrskega šestvaljnika, če ji dodamo decimalno vejico in še eno štirico, pa pospešek do hitrosti 100 km/h. Da, 4,4 sekunde potrebuje motor v M550d, da avto pospeši (kaj pospeši, se izstreli!) do stotice. Kar je še toliko bolj fascinantno ob dejstvu, da to stori s slabi dve toni težko limuzino. Pri čemer pridemo do naslednje lastnosti te »dvoživke«: poleg tega, da gre za športnega štirikolesnika neverjetnih zmogljivosti, ki mu zlepa ne zmanjka sape in se v ovinkih znajde kot vlakec na tračnicah hitrega vlaka smrti v zabaviščnem parku, se lahko v hipu prelevi v gosposki avto, ki ob umirjeni vožnji ponuja izjemno udobje. In na katerega ne nazadnje tudi bolj spominja, saj je športnost testnega M bolj kot ne »zakamuflirana« v elegantno limuzino, v kateri, če le v njej niso štirje dvometraši hkrati, udobja ne zmanjka niti potnikom na zadnji klopi. Je pa res, da od 4,94 metra dolgega avtomobila z 297 centimetrov dolgo medosno razdaljo manj niti ne bi pričakovali.

Ko smo omenili, da gre za dizelski »biser«, smo seveda ciljali na njegove zmogljivosti, naziv pa upraviči tudi z varčnostjo. Če se avto vozi kot gosposko limuzino, umirjeno in brez sunkovitih pospeškov, lahko na 100 kilometrov porabi le okoli sedem litrov goriva, seveda pa se bo voznik pri takem avtu le stežka zadrževal, da ne bi občutil pospeševanja, ki te »prilepi« na sedež, zato je realnejša poraba okoli devetih litrov. Kar je še vedno odličen rezultat! Ceno smo že zapisali, zato dodajmo le še, da so na najvišji ravni tudi vsi materiali v potniški kabini in da je upravljanje infozabavnega sistema hitro in enostavno, kot pri res redko katerem avtomobilu. In če želimo biti res osladni – kapo dol in priklon, M550d!