Številka 3. Več kot očitno je, da je med avtomobilskimi proizvajalci priljubljena. Samo v tem trenutku proizvodne trakove tovarn po svetu zapuščajo avtomobili A3, i3, X3, serija 3, M3, C3, Q3, CX-3 in še kakšen, nemalo jih je bilo tudi v preteklosti, tu pa je tudi Mazdin avto mazda3. Ta je zdaj na ceste zapeljala v četrti generaciji, s katero še bolj pooseblja in poudarja nekatere lastnosti, ki naj bi jih numerološko predstavljalo število tri: to, da je denimo rada v središču pozornosti, da je polna energije, zanosa ter izredno privlačna, prisrčna in očarljiva.

Jasno, večina naštetega se v prvi vrsti nanaša na njen videz. Že ko novo mazdo3 zagledate od daleč, vam namreč pade v oči. Še posebno kombilimuzina, ki bo pri nas, kot še marsikje drugje, našla neprimerno več kupcev kot 20 centimetrov daljša (4,46:4,66 metra) štirivratna limuzina, ki so jo sicer pokazali, nismo pa je vozili. Mazda3 je bila že doslej med bolj atraktivnimi avtomobili v razredu, zdaj pa njene linije še bolj poudarjajo športnost, dinamičnost in ostrino. Zaradi česar komu tudi ne bo všeč; predvsem malce samosvoj zadek zna opazujoče razdvojiti. A sami odločno spadamo med tiste, ki jim je všeč, pri čemer je zadek v živo videti še precej bolje, kot izpade na fotografijah.

V notranjosti je bilo glavno vodilo rek, da je manj več. In tega so se dosledno držali, celo toliko, da v enobarvni notranjosti vse skupaj zna izpasti kanček pusto, če vse skupaj poživite z dvobarvno, sploh s svetlim usnjem, pa privlačno in prestižno. Materiali in kakovost izdelave so namreč vrhunski in očitno so pri Mazdi resno vzeli misijo, ki so si jo zadali s tem avtom – postati bolj premijska znamka. Omenjeni »manj je več« pa na srečo ne pomeni, da so se znebili vseh gumbov in stikal. Ne, zadržali so jih ravno prav, da je upravljanje kar najbolj praktično, in zadržali tudi glavni vrtljivi gumb, s katerim upravljate večino funkcij. Kar počnete enostavno, hitrejše in predvsem med vožnjo bolj varno kot pri avtomobilih, ki stavijo na zaslone na dotik. Ko smo že pri zaslonih: centralni je zdaj podolgovat in večji (8,8-palčni), projekcijski »head-up display« pa podatke projicira neposredno na vetrobransko steklo in ne več na motečo posebno ploščico.

Položaj za volanom mazde3 ostaja med najboljšimi v razredu, tako da voznika nemudoma popade želja, da bi se z avtom zapeljal. Pri tem so mu v pomoč udobni sedeži, ki voznika objamejo in »posesajo« vase, pri čemer je bočne opore celo toliko, da bi utegnila voznike večjih telesnih dimenzij zmotiti in »žuliti«. Ob tem je boljša kot prej preglednost izza volana, prav tako je še bolj poudarjen občutek »harmonije« med avtomobilom in voznikom, čemur Japonci pravijo »jinba ittai« in v približnem prevodu pomeni »eno(tno)st konja in njegovega jahača«. Kar tudi, pa naj se razlaga sliši še tako nerodno, še najbolje opiše občutek med vožnjo. Dejansko pa ga je zelo težko ubesediti, a dejstvo je, da smo bili znova navdušeni nad tem, kako zelo »naravno« se avto obnaša med ovinki, kot bi bil dejansko voznikova podaljšana roka – da, pri Mazdi to resnično znajo. Pri čemer je za vse skupaj več kot zadostoval 2-litrski bencinski motor s 122 konji (90 kilovati), ki je bil ob odlični zvočni zatesnitvi potniške kabine izjemno tih, zaradi česar smo, poleg vsega drugega naštetega, na avtocestah dobili občutek, kot bi sedeli za volanom avtomobila kakšnega višjega razreda. Ob omenjenem bo na začetku prodaje na voljo še 1,8-litrski dizel s 116 KM (85 kW), oba pa bosta na voljo tako z ročnim kot samodejnim menjalnikom.

Omenili smo že, da Mazda s svojimi avtomobili zna navdušiti voznike. Pri tem ne bomo zapisali, da nečesa drugega ne zna, vsekakor pa v tem avtomobilu tega ni naredila – in sicer oplemenitila prtljažnega prostora, ki je s 358 litri (prej 350) pri repu svojega razreda, prav tako ne izstopa niti po prostornosti na zadnji klopi. No, zato pa prinaša veliko varnostnih in udobnostnih pripomočkov, kot so izpopolnjen sistem zaznavanja utrujenosti voznika, samodejno speljevanje in zaviranje v zastojih ter napredni radarski tempomat. Pa še dolgo bi lahko naštevali, a prostora počasi zmanjkuje. Zato dodajmo le še, da bo nova mazda3 naprodaj že v prvi polovici marca, cene pa bodo približno enake kot doslej. A bo osnovna zavoljo tega, ker bo že ta ponujala bistveno več opreme (denimo tudi projekcijski »head-up« zaslon, 360-stopinjsko kamero, radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov…), kakopak višja od najnižje cene zadnje generacije (17.500 evrov). Koliko, pa bo jasno kmalu.