Številke sedem se drži poseben sloves. Sinonim za srečo je postala tudi ob večji priljubljenosti igre s parom kock, ko je zmago prinašal prav seštevek sedmih pik. Sedmica od takrat naprej ostaja alfa in omega vseh iger na srečo, na dobrem glasu pa je bila že veliko prej… V skoraj vseh starodavnih kulturah je mogoče najti povezave s številom sedem. Arabci so imeli sedem svetih templjev, perzijski misteriji so poznali sedem velikih votlin, skozi katere so se morali prebiti njihovi aspiranti, Rimljani pa so častili sedem božanstev. Tudi Biblija sedmico pogosto omenja, zato ji pripisujemo sveti pomen. Na Kitajskem je sedmica število obilja, na Japonskem pa so poznali sedem bogov sreče. In legende pravijo, da je Buda naredil sedem korakov ob svojem rojstvu. Poznamo tudi sedem smrtnih grehov in sedem vrlin. A če je sedmica po čem najbolj znana, je to seveda kot pravljično število. Preverjeno.

Tako smo se zadnje tedne tudi sami počutili, kot da smo del pravljice, kar sta zakrivila dva štirikolesnika, ki ju lahko upravičeno pišemo z veliko začetnico. X7 in serija 7. Kot je razvidno že iz njunega imena, sta med seboj povezana, da sta resna igralca na trgu, pa zagotavljajo njuni starši, ki slišijo na ime BMW. In zakaj smo se počutili, kot da smo del pravljice? Ne samo zato, ker je del njunega imena pravljična številka sedem, temveč ker sta bila skupaj vredna astronomskih 250 evrskih tisočakov, zato smo prepričani, da vsakdo, ki si ju lahko privošči in zapelje v svoj hlev, živi pravljično življenje, daleč stran od slovenske realnosti, ki posamezniku zagotavlja skromnega tisočaka na mesec.

Različna sta, kar ugotovimo že po nekaj prevoženih kilometrih. Resda ju loči le nekaj dolžinskih centimetrov (515:512), toda ko beseda nanese na potencialne kupce, naj si ne bi hodila v zelje. Poslanstvi športnega terenca in limuzine sta si namreč kilometre narazen. Priznamo, da nas je klasična sedmica kar malce razočarala glede prostornost. Na zadnji klopi smo upravičeno pričakovali več centimetrov za kolena. Kam so izginili, je dobro vprašanje, če pa sebe pogosteje vidite na zadnji klopi kot za volanskim obročem, doplačajte 4200 evrov za podaljšano različico, raztegnjeno na 5,26 metra. Zdi se, da je zgodba o (ne)prostornosti pisana z namenom, saj je v Evropi več tistih, ki si sedmico želijo peljati, kot tistih, ki si želijo biti voženi, bavarci pa so ustregli vsem kritikom, ki so v preteklosti dejali, da se ne pelje dovolj dinamično, v skladu s poslanstvom BMW. Nič čudnega, da se danes serija 7 pelje občutno bolje, prav nič slabše od nekoč precej bolj dinamične serije 5, pri čemer je udobje dvignjeno na tako visoko raven, da višje v svetu avtomobilizma preprosto ne gre. V njeni bližini je tako vonj, ki postane še bolj izrazit, ko odpremo vrata. Niso vijolice in tudi ne sivka; vonjamo prestiž in športnost.

Vonj, ki je izrazit tudi v X7, a z dodano vrednostjo – prostornostjo. Ta je pisana z veliko začetnico, dodana vrednost pa so gotovo tudi električno pomični sedeži, prednji seveda tudi oblečeni v usnjeni, ogrevani ali hlajeni, za nameček z možnostjo masaže. Masažo hrbta smo tako imeli vklopljeno znova in znova, saj je resnična vredna svojega imena. So pa razvojniki po našem mnenju naredili napako, ko so X7 želeli okarakterizirati kot avto za sedem potnikov. Dostop do šestega in sedmega sedeža je misija nemogoče, hvala bogu, da ju je mogoče s pomočjo elektrike podreti v ravno dno. Ves čas druženja sta bila podrta. V tem primeru je tudi prostornina prtljažnika razkošnih 750 litrov, zajetnim vratom pa streže – uganili ste – elektrika. Še dobro, da je X7 kot manjša jedrska elektrarna, da mu elektrike ne zmanjka…

Obrnili smo ključ in naša testna kandidata zapeljali na cesto. Čeprav je pljučna zmogljivost obeh identična (3 litre), po žilah pa se jima pretaka črna kri, je razlika očitna – X7 je imel 80 konjičev več (400:320; 294:235 kW). Ker pa je bil tudi občutno težji (2,5:2 tone), njegovi konjički niso bili nič kaj bolj pripravljeni, da jih poženemo v dir. Hitri boste, o tem ni dvoma, so pa zmogljivosti identične – na 250 km/h omejena maksimalna hitrost, pospešek do stotice pa 5,4 sekunde. Višja teža X7 se sicer ne pozna pri zmogljivosti, se pa tam, kjer bi običajnega Slovenca najbolj zabolelo, lastnika pa ne bo – pri porabi goriva. Povprečje 10,4 litra je visoko, a tudi pričakovano, velja pa pohvaliti bavarce, da je posoda za gorivo zajetnih 80 litrov, doseg z enim polnjenjem pa spodbudnih 770 kilometrov. Sedmica je občutno manjši pijanček, povprečje 8,4 litra vredno hvale, podobno kot doseg blizu magične tisočice. Kot smo že omenili, nista poceni, za testnega X7 je bilo v osnovi treba odšteti 128.800 evrov, za serijo 7 121.150, v primeru, da si zaželite identičnega motorja iz športnega terenca, pa bo cena narasla na 140.150 evrov. Razmislek, da je seznam dobrot z doplačilnega seznama zelo dolg, kar lahko avto podraži za več deset tisočakov, smo nalašč prihranili za konec. Več pa v sklepu.