V Šanghaju, ki je prvič v koledarju dirk za SP, se sobotne kvalifikacije niso izšle po Gajserjevih željah in ciljih. Na 1620 metrov dolgem umetnem ovalu je 23-letni šampion iz Pečk pri Makolah po dobrem začetku dvakrat padel (na srečo brez hujših posledic) in kvalifikacije končal šele na enajstem mestu. Toda v današnji prvi vožnji – na startu je bilo le 21 dirkačev – je dobro začel in si privozil tretje mesto, na tem položaju pa je tudi končal »prvi polčas« dirke na Kitajskem. Tudi v drugi vožnji v težkih razmerah (temperatura 29 stopinj Celzija, vlažnost 70-odstotna, veter) si je na startu privozil tretje mesto, po desetih minutah pa je naredil veliko napako.

Zaradi predolgega skoka, za nameček še ob rob proge, se je zapletel v reklamni pano. Ta se je ovil okoli njega in Gajser je potreboval kar nekaj časa, da se ga je znebil in ponovno speljal, s tretjega mesta mesta pa je padel na šesto. Do konca je napredoval na četrto mesto, prav v dodatnih krogih po rednem delu dirke pa je Jeffrey Herlings prehitel do tedaj vodilnega rojaka Glenna Coldenhoffa. Oba sta VN Kitajske končala z enakim število točk (po 47), a je zmagovalec postal Herlings zaradi boljšega dosežka v finalni vožnji. Zaradi istega pravila je Gajser v Šanghaju skupno končal četrti, čeprav je zbral enako število točk (38) kot Švicar Jeremy Seewer, ki je postal tudi svetovni podprvak za leto 2019.

»Sezona je bila dolga in naporna, a odlična, čeprav sem na zadnjih dveh dirkah v Turčiji in na Kitajskem imel nekaj težav ter obakrat končal tik pod stopničkami,« je dejal Tim Gajser, ki je na 18 dirkah kar 15-krat stal na stopničkah: devetkrat je bil prvi, štirikrat drugi in dvakrat tretji. Ob dveh četrtih mestih (Turčija, Kitajska) je bila njegova najslabša uvrstitev skupno šesto mesto maja v Mantovi na VN Lombardije. Na 36 vožnjah na 18 dirkah ni niti enkrat odstopil, slavil je na kar 16, devetkrat je bil drugi, štirikrat tretji, najslabša posamična vožnja pa je bila deseto mesto v Mantovi. V končnici sezone je zamudil priložnost za dva jubileja: deseto zmago v tej sezoni in skupno 25. na dirkah za SP. Če bi danes osvojil devet točk več kot Seewer (oba sta jih po 38), bi jih zbral 211 več kot Švicar in bi postal tudi svetovni prvak z največjo prednostjo pred podprvakom v zgodovini. Po Gajserjevi zaslugi je Honda osvojila tudi konstruktorski naslov, od 791 točk pa jih je Slovenec prispeval kar 782 (drugi je KTM/769, tretja Yamaha/729).