»K tržnici spadajo različni vonji in to smo sprejeli. Sami smo se morali sprijazniti že z vonji, ki jih oddajata kamiona z ocvrtim piščancem in pečenimi ribami,« pravi Suzana, ki streže v lokalu Južna na plac pod Plečnikovimi arkadami. Opomni, da nekateri gostje prav zaradi vonja po cvrtju pri njih ne bodo sedli na kavo. »V mislih imam predvsem dame, meščanke, ki ne želijo, da se njihova obleka navleče vonja po hrani.« Z vonjem in Odprto kuhno v poletnih mesecih odlično shajajo tudi preostali gostinci. Čeprav jim ob petkih, ko poteka kulinarični dogodek, pade prodaja hrane, veliko več zaslužijo na račun prodane pijače. Jože iz Brinja pri Ljubljani, ki za stolno cerkvijo že vrsto let prodaja sveže sončnice in posušeno cvetje, pa se je nadležnega vonja že navadil. »Stranke me pogosto vprašajo, kako zdržim cel dan ob tem vonju,« še pove sogovornik in prizna, da je najhuje prav zjutraj, ko se zakurijo žari in se praži čebula ter druga zelenjava. »Takrat pogosto diši po zažganem,« skomigne sogovornik in v smehu pripomni: »Saj veste, kot včasih doma.«

Skrb za urejenost, čistočo in okolje

V poletnih mesecih, ko je ob velikem številu turistov tudi prostor na trenutke tesen, povzroča ta še dodatno nasičenost in priložnost za nenamerno onesnaženost prostora. In tega se zaveda tudi organizator Odprte kuhne. »Zato vsak element, na katerega lahko vplivamo, načrtujemo tako, da je vpliv dogodka na okolje kar najmanjši, izkušnja obiska za obiskovalce pa kar najbolj prijetna,« pove Alma Kochavy, soustanoviteljica Odprte kuhne. Dodaja, da je prav skrb za urejenost, čistočo in okolje na vrhu njihovih prioritet. »Prav zato vsi naši ponudniki pod kuhališči za zaščito tal na trgu uporabljajo posebne podloge, ki so negorljive in nepropustne za tekočine in maščobo. Prav tako sodelujemo z ekipo podjetja VO-KA Snaga, ki pri zabojnikih za ločeno zbiranje odpadkov svetujejo obiskovalcem. Imamo tudi poseben del ekipe, ki ves čas dogodka skrbi izključno za to, da je prireditveni prostor čist in urejen,« pove Kochavyjeva in izpostavi tudi ozaveščenost ponudnikov. Ti, kjer je le mogoče, uporabljajo biorazgradljiv ali povratni pribor, krožnike in kozarce. »Prav tako imamo z VO-KA Snaga in podjetjem Ljubljanska parkirišča in tržnice sklenjeno pogodbo, da po dogodku poskrbita za odpadke in čiščenje Pogačarjevega trga,« pove Alma Kochavy. Izpostavi še uspešno sodelovanje s Slovensko filantropijo, ki vso neporabljeno hrano po koncu vsakega dogodka zbere in preda družinam v stiski. Tem pa odlično pripravljena hrana prav gotovo ne smrdi.