Tako lahko tudi oba tokratna kandidata uvrstimo vsakega v svojo nišo. Audi Q3 velja za pravo klasiko, avtomobil, pri katerem kupec natančno ve, kaj bo dobil in kaj lahko od njega pričakuje. Na drugi strani je Lexusov UX narejen iz drugačnega testa. Kot pravi lexus se mora v marsičem razlikovati od tekmecev, ponuditi nekaj drugačnega, pri čemer vedno tudi niso zadeli v polno. A  vseeno pojdimo lepo po vrsti.

Audi Q3 40 TDI. Oznaka, ki lahko marsikoga hitro zmede. Oznako TDI verjetno razumete, kaj pa številko 40? Kaotičen način označevanja pri Audiju namreč ne pomeni 4-litrskega motorja, saj ima testni Q3 »le« 2-litrski dizelski motor, ki pa izpolnjuje prav vse voznikove želje. Deluje mirno, tiho, elegantno, s svojimi 140 kilovati (190 konjskimi močmi) pa vas ne bo pustil hladnih. V kombinaciji z odličnim samodejnim menjalnikom lahko z njim mirno križarite ali pa, če od njega zahtevate malo več, kakšen odsek ceste odpeljete tudi bolj dinamično (za občutek: avto z mesta do stotice pospeši v natanko osmih sekundah). Pa čeprav ti avtomobili v osnovi niso narejeni za pretirane hitrostne užitke. Ne, kot prava klasika ponudijo to, kar kupec od avtomobila za ta denar pričakuje. In tudi dobi. Lexus UX medtem po zdaj že stari navadi stavi na hibridno tehniko, pri kateri so ob bok postavili bencinski dvolitrski štirivaljnik in električni motor, a se ta kombinacija z brezstopenjskim menjalnikom in 107 bencinskimi kilovati (146 KM) izkaže za bolj zahtevno. Elektrika s svojimi dodatnimi 80 kilovati prispeva k dinamiki, žal pa ušesa reže motor ob pospeševanju, ko potniki še najbolj zaznajo njegovo hrumenje, ki pa ga je občutno manj kot pri hibridih pred leti. Pospeševanje morebiti ni tako odločno kot pri tekmecu, a 8,7 sekunde do stotice je vendarle hvalevreden dosežek. Hibrid se seveda izkaže kot varčen, kar je tudi njegovo bistvo, na testu nam je porabil le 5,3 litra bencina, Q3 pa okoli 7 litrov dizla, občutna razlika pa je kar malce  presenetljiva.

Sicer oba po dimenzijah merita zelo podobno, Q3 v dolžino zbere 4,48 metra, UX natančno 4,5. Kar vseeno pomeni dovolj udobja na zadnjih sedežih tudi za dva odrasla potnika, medtem ko je Q3 bolj prepričljiv s prtljažnimi litri. 530 osnovnih litrov je lepa številka, ki prevedeno obljublja prostornost z veliko začetnico, UX pa z 283 litri, kolikor je zaradi hibridnega sklopa in štirikolesnega pogona premogel testni primerek, dejansko ne izpolnjuje niti osnovnih prostorskih pogojev. Spraviti večjo prtljago za štiri potnike je žal misija nemogoče. Tudi pri notranjosti ima določeno prednost Q3, saj tam dobi voznik v roke znano kakovost izdelave in se hitro udomači zaradi logične ergonomije, UX pa kot »modni trend« skuša biti drugačen, a je sem ter tja te drugačnosti včasih le preveč ali pa je obstala na pol poti. Kljub temu se nadzor številnih funkcij z miško oziroma drsno ploščico, kar zahteva kakšen teden privajanja, na koncu izkaže kot zanimiva alternativa. Velja pa pohvaliti lexusove udobne in električno nastavljive sedeže (prednja sta tudi ogrevana ali po želji hlajena). Glede zunanjega videza je podobno, je pa dejstvo, da bo nekomu bolj všeč Audijeva klasika, drugemu pa Lexusova drugačnost.

Čeprav se boste v Q3 počutili nekoliko bolj domače, ne enemu ne drugemu ne manjka tistega nekaj prestiža, ki je seveda pri premijski znamki nujno potreben. Zakaj? Zato ker so na ceniku številke visoke. Q3 stane namreč v osnovi, sicer z zelo bogatim paketom opreme S line, 43.640 evrov. Za ta denar seveda dobite okreten in obvladljiv avtomobil z veliko pridiha prestiža in zanesljivosti, a znesek ni majhen. Na drugi strani Lexus za svoj pristop do prestižnosti zaračuna še več. Tudi pri njih z UX za 48.950 evrov dobite precej avtomobila, z bogato serijsko opremo, a toliko višja cena njegovega statusa ne more povsem upravičiti. Sploh ne v tem konkretnem primeru, kajti UX ni toliko boljši, kolikor je dražji. Prej nasprotno, kdor malo bolj stavi na klasiko, ne bo veliko razmišljal. Kljub okolju prijaznemu hibridnemu pogonu in paketu opreme luxury, ki prevedeno obljublja luksuz. Več pa v sklepu.