»Začetek je bil hiter in naporen, a je ekipa odlično opravila delo. Vse je pod nadzorom. Upam, da bo tako do Madrida,« je Primož Roglič opisal prvih 180 kilometrov v rdeči majici na Vuelti. Kot 227. vodilni v zgodovini Vuelte, tudi za Janijem Brajkovičem, je imel enega najbolj mirnih dni. Kot gospodar Vuelte je s šestimi pomočniki Jumbo Visma spustil 14 ubežnikov celo več kot 18 minut naprej. Slavo dneva je pobral anonimni Bask Mikel Itzurria, domačin iz Urdaxa in član drugorazredne ekipe. Luko Mezgeca so imeli za favorita dneva, vendar njegova ekipa Mitchelton Scott ter tudi druge konkurenčne ekipe sprinterjev nimajo moči, da bi kontrolirale lačne samotne volkove. Tudi Luka Pibernik in Domen Novak nista zmogla v beg.

Na desetih posamičnih etapah je doslej slavilo deset različnih kolesarjev. Ekipi Movistar in Astana, ki imata v svojih vrstah tri največje Rogličeve konkurente – Valverdeja, Quintano in Lopeza – bodo v naslednjih dneh, ko se začnejo hude strmine, zagotovo preizkušale moč in svežino 29-letnega Slovenca. Šibke točke za zdaj verjetno ne vidijo. Giro, kjer mu je po prvi polovici tudi odlično kazalo, je bil trpka izkušnja. Tudi ekipa, šibek člen na Giru videna vsem, vzbuja spoštovanje. »Na Giru nisem imel sreče. Upam, da tu ostanem v enem kosu in zdrav. Tudi če bi imel deset minut prednosti, pa še ne bi bilo zagotovila za zmago,« se zaveda Roglič.

Zelo pomembna sprememba je bila prihod v Španijo s svežino. Pred Girom je nanizal dirke in zmage, tokrat je brez tekmovalnega ritma, a svežih nog. In glave. Tudi zato je po kronometru na zmagovalnem odru naredil lahkotni planiški telemark, na vzponih je bil vseskozi konkurenčen. Roglič je najboljši tudi po etapnih uvrstitvah. Zeleno majico je posodil Quintani in mu tako »vrnil« uslugo s kronometra. Ob tem je tudi kolesar z največ zaslužka (25.000 evrov), medtem ko je Tadej Pogačar (15.300 evrov) peti. Med ekipami je Movistar prvi na lestvici denarja in časa. »Primož se je na Giru veliko naučil,« pravi njegov športni direktor Addy Engels. »Primož je še vedno isti tekmovalec, vendar ima sedaj za sabo izkušnje vodenja in odgovornosti na svojih ramenih. To veliko šteje.«

Verjetno tudi on kot vodja ekipe v avtu glede na najbolj bizarno nerodnost, ki se mu je zgodila v Italiji. Protokolarne obveznosti delajo v minimalnem obsegu. Medijske obveznosti tudi. Roglič zaupa pomočnikom, ki jih vodita izkušena Gesink in motor Tony Martin. »Pokazali smo, kako močni smo. Tudi fantje, ki so padli prvi dan, so v redu. Še naprej se moramo truditi. Čaka nas bolj nevaren dan s strmim zaključkom. Odzvali se bomo,« se Roglič zaveda, da nadzoruje svojo usodo. Prav tako Tadej Pogačar, ki ima še več manevrskega prostora med izzivalci. V Andori je to izkoristil. Bosta pa že jutrišnji dan do Bilbaa in petkova etapa na strme klance do Los Machucos zahtevnejši preizkušnji kot današnja procesija.