Na križišču Slovenske in Dunajske ceste sta zjutraj trčila reševalec motorist na nujni vožnji in voznik avtomobila. 27-letni reševalec je bil na poti na kraj nesreče drugega motorista, z modrimi lučmi in sireno je pripeljal po Masarykovi cesti iz smeri glavne železniške postaje, v križišču pa skozi rdečo luč peljal naravnost v smeri Tivolske ceste. Z nasprotne smeri je po tej cesti z avtom pripeljal 30-letnik ter pri zavijanju levo na Dunajsko cesto zaprl pot reševalcu. »Voznik avta ga je verjetno spregledal,« je o nesreči kolega pojasnil Janez Kramar, vodja Reševalne postaje Ljubljana. Po trku je reševalec padel in obležal na cesti.

Zlomljena noga in dvakratni zlom roke

»Prišel sem malo po nesreči, ko so bili tukaj že gasilci. Reševalci so motorista oživljali kakšnih deset, 15 minut, uporabili so tudi defibrilator. Prižgali so sirene in se odpeljali v smeri kliničnega centra,« je na kraju nesreče pripovedoval Jože, ki je s strani opazoval dogajanje. Glede na to, kje je ležal, ga je najverjetneje odbilo in po zraku čez avtomobil vrglo nekaj metrov naprej, je ugibal. »Kar tresem se. Žal mi je, da sem tukaj. Mar bi se peljal po drugi poti,« pa je komentiral kolesar Slaviša. »Zgleda prava katastrofa. Bog daj, da bi preživel,« si je pomel roke in se zazrl v križišče, kjer so red še kakšno uro po nesreči z žvižgi in mahanjem rok vzpostavljali policisti.

Kramar je pojasnil, da je bil reševalec v nesreči težje poškodovan in je ostal na zdravljenju v UKC Ljubljana. »Z njim smo že govorili, a računamo na najboljše. Okrevanje bo dolgotrajno, nekje do enega leta,« je ocenil čas zdravljenja. Zlomljeno ima nogo, eno od rok pa si je zlomil dvakrat. Voznik avtomobila jo je odnesel brez poškodb.

Kazen za vožnjo v rdečo na nujni vožnji?

»Tako tvegan poklic opravljajo, potem pa takole pristanejo. Gre na pomoč in on nastrada,« je na hudo nesrečo komentirala očividka in pokazala na razbit motor sredi ceste. Delci rumene plastike so ležali metre daleč. »Reševalci na motorju so med najbolj ogroženimi v prometu, zato vse udeležence prosimo, naj zelo pazijo, kadar uporabljamo modre luči,« je javnost pozval Kramar.

»Verjemite, da je taka nesreča ena najhujših in najbolj stresnih v reševalstvu, kadar moraš oskrbeti svoje kolege ali svojce, zato smo tudi ekipi, ki je posredovala na kraju, pomagali z zaupniki, ki so izučeni, da opravijo razbremenilne pogovore,« je dejal. Tako hude nesreče motorista reševalca že dolgo ni bilo, nazadnje se je leta 2004 eden hudo poškodoval, vmes pa so do danes zabeležili le nekaj zdrsov. »Fantje so zelo previdni pri opravljanju svojega poslanstva,« je Kramar pohvalil svojo ekipo.

Kar se tiče vožnje v rdečo luč, pravi, da reševalci že nekaj časa opozarjajo na morebitne spremembe predpisov na tem področju. »Nujna vožnja bi morala biti olajševalna okoliščina, reševalcev za tak prekršek ne bi smeli kaznovati,« je še povedal. Če bodo nadzorne kamere pokazale, da je res prevozil rdečo luč, bo moral 27-letni reševalec odgovarjati za prekršek. Po navedbah policije voznikom vozil s prednostjo sicer ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, a morajo voziti na tak način in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in ne ogrožajo drugih. A pravila veljajo tudi za ostale udeležence v prometu, saj morajo ti vozilu na nujni vožnji odstopiti prednost.

Vožnja v rdečo luč se sicer kaznuje s kaznijo 250 evrov in petimi kazenskimi točkami, tisti, ki ne odstopi prednosti, pa si prisluži globo v višini 160 evrov in tri kazenske točke.