Poroka med dvema zaljubljencema na slovenskih tleh ni ravno priljubljena, saj njihovo število vseskozi upada. Če se je pred 30 leti sklenilo več kot 10.000 zakonskih zvez, danes ta številka letno le malce presega mejo 6000, za nameček pa sta zakonca tudi vse starejša. Povprečna starost ženina je malce več kot 32 in neveste 30 let. Dobra novica pa je, da je tudi ločitev vse manj, saj je bilo predlani razmerje med ločitvami in porokami 370:1000, zakon pa je v povprečju trajal 14 let.

Poroke in ločitve niso aktualne zgolj med ljudmi, poznamo jih tudi v svetu avtomobilizma, pri čemer so največjo pozornost (doslej) pritegnile tiste poroke, ki so se končale s solzami. Spomnimo samo na neuspešno zakonsko zvezo Daimlerja in Chryslerja, General Motors in Saaba ter Forda in Jaguarja. Predvsem poroke (beri: združitve) ameriških in evropskih podjetij so se izkazale kot neuspešne. A obstajajo izjeme. Ko je leta 2009 večini tedaj malo znani kitajski proizvajalec Geely roko visoko dvignil v zrak z namero, da od Forda odkupi Volvovo avtomobilsko divizijo, je to predvsem na Švedskem sprožilo zgražanje, saj niso verjeli v zgodbo s srečnim koncem. Bi pa bilo skeptike zanimivo vprašati, kaj menijo danes, ko je prodaja rekordna, dobiček prav tako. Rezultat načrtov, v katerih je zapisana stalna rast, pa je tudi štirikolesnik, s katerim smo se spoznavali tokrat, najdaljši avto, ki ga premorejo (dolžina 4,96 m) in zastavonoša znamke – S90.

Švedov oziroma Kitajcev ni sram na glas povedati, da je bil zasnovan z namenom, da odžira kupce nemški trojici, audiju A6, BMW serije 5 in mercedesu razreda E, kar je sploh v Evropi zahtevna naloga, ki v nekaterih državah meji na misijo nemogoče. Naši spomini na Volvo segajo v rano mladost, njihova sopomenka pa je beseda udobje. Nič drugače ni danes. V bližini volva je namreč vonj, ki postane še bolj izrazit, ko odpremo vrata. Niso vijolice in tudi ne sivka; vonjamo udobje. V razredu mu skorajda ni para, udobna prednja sedeža, na neki način kar fotelja, ki sta že serijsko oblečena v usnje, za manjše doplačilo (387 evrov) pa tudi ogrevana, pa sta nas spodbudila k razmišljanju, da bi na njiju sedeli in še kar sedeli. Tudi trikraki volanski obroč lepo sede v roki, oborožen pa je s stikali, ki ukazujejo avdionapravi, potovalnemu računalniku in tempomatu. Slednji, ki se že serijsko hvali s pomočjo radarja in sodi med pametnejše, kar smo jih preizkusili, saj ohranja varnostno razdaljo in vozni pas, nam pride še kako prav, da predvsem v kolonah in v mestih, kjer so kazni za prekoračitev hitrosti najvišje, vozimo primerno.

Tudi sicer so bila naša pričakovanja visoka, podobna kot jih ima ženska, ko se odpravi po nakup novih čevljev. Razvojnikov je bilo veliko v hlačah, ko so se odločili, da se kot osnovni agregat v nosu vrti vsega 150-konjski dizel. Da ima zgolj štiri valje, mu nismo zamerili, saj je takšen pač trend, toda 150 konjev… Na srečo so nas starši naučili, da se obsoditi nekoga vnaprej ne spodobi. In pri takšni sodbi bi bili milo rečeno krivični, tako pa večje moči presenetljivo nismo pogrešali. Pa še kombinacija s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom je milo rečeno sanjska, kot je bila tudi poraba 6,4 litra, ki zadostuje za doseg blizu 900 kilometrov. Tako je bila dilema voziti ali biti vožen presenetljivo rešena še prej, kot lahko moškega omreži lepotica. Čeprav so se razvojniki lotili zadnje klopi z željo, da mora potnika razvajati podobno kot starši svojega edinca. Razvajanje je zgledno. Smo vas premamili? Pot do vrhunca pelje prek hriba, ki pa zna biti za marsikoga odločno previsok, saj S90 cenijo na 44 evrskih tisočakov.