Odrešenik sveta od leta 2017, ko je bil prodan na dražbi avkcijske hiše Christie's, še ni bil javno razstavljen, kar po pisanju francoske tiskovne agencije AFP zbuja dvome tako glede lastništva in nahajališča slike kot glede njene avtentičnosti. Septembra lani naj bi bila slika razstavljena v muzeju Louvre Abu Dhabi, vendar so v muzeju razstavo preložili brez pojasnila.

Najdražjo sliko na svetu naj bi po prvih informacijah po nakupu pridobile lokalne oblasti. »Da Vincijeva mojstrovina, ki je bila sprva izgubljena in nato dolgo hranjena v zasebni lasti, je sedaj naše darilo svetu,« je tedaj dejal Mohamed Khalifa al-Mubarak, vodja oddelka za kulturo in turizem v Abu Dabiju.

Decembra je New York Times razkril, da za nakupom stoji član saudske kraljeve družine, Princ Badr bin Abdullah. Nato pa je časnik Wall Street Journal poročal, da je omenjeni princ nakup opravil v imenu saudskega prestolonaslednika Mohammeda bin Salmana, ki pa tega ni nikoli potrdil.

Kot navajajo v muzeju Louvre, so v pripravah na razstavo oddelek za kulturo in turizem v Abu Dhabiju zaprosili za izposojo slike, vendar še niso dobili odgovora.

Po pisanju AFP sicer mnogi strokovnjaki še vedno dvomijo, da je Odrešenik sveta resnično Da Vncijevo delo. »Določeni detajli so zelo povedni,« je besede Jacquesa Francka, poznavalca mojstrove tehnik, povzela AFP. Izpostavil je, da so prst ter še nekateri drugi detajli naslikani »anatomsko nemogoče«. Dodal je, da v času, ko je Odrešenik sveta nastal, Da Vinci dokončanje nekaterih slik zaupal kar svoji delavnici, saj je imel sam zelo malo časa.

Detajli niso Leonardovi

Tudi po mnenju poznavalca Da Vincijevega dela Daniela Salvatoreja Schifferja Odrešeni sveta ni delo italijanskega mojstra. »Če analiziramo detajle, niso Leonardovi, slika nima njegovega duha,« je njegove besede povzela AFP.

Umetnostni zgodovinar in avtor knjige The Last Leonardo Ben Lewis pa je spomnil, da v londonski Nacionalni galeriji, kjer je bila slika na ogled leta 2011, niso upoštevali mnenja pet strokovnjakov glede njenega avtorstva. Dva sta sicer menila, da gre za mojstrovo delo, preostali pa, da ne oziroma niso bili prepričano o tem. Kljub temu je bila slika razstavljena kot delo Leonarda da Vincija.

V avkcijski hiši Christie's zatrjujejo, da so se glede atribucije slike naslonili na poglobljeno raziskavo, na podlagi katere je bila slika leta 2010 pripisana Da Vinciju. Dodali so, da po letu 2017 ni prišlo do nobene nove razprave ali domneve, zaradi katerih bi spremenili svoje stališče.