Čeprav se bo našel tudi kdo, ki mu omenjena oblikovno nista všeč, večini zagotovo sta, tako da o njuni zunanji lepoti lahko skorajda govorimo kot o dejstvu. Še več, prepričani smo, da bi večina brez obotavljanja prikimala mnenju, da gre za ta hip najatraktivnejša, najprivlačnejša, skratka najlepša predstavnika v trenutni paleti vozil ene in druge znamke. Kateri je lepši izmed njiju, pa je že težje določiti in bržčas bi se mnenja delila približno na polovico. Pa bodi o lepoti dovolj.

No, v povezavi s slednjo lahko dodamo le še, da jo oba štirikolesnika, katerih karoserijski obliki bi še najlažje »popredalčkali« kot petvratni kupejevski limuzini, precej uspešno kombinirata tudi z uporabnostjo, torej pojmom, ki se z atraktivnim videzom pogosto izključuje. Vezana je na njun prtljažni prostor, pri katerem je sicer enajst centimetrov daljši arteon (4,86:4,75 metra) po litrih konkretno zmogljivejši (563:487), a bistvo je drugje. In sicer pri tem, da se pri obeh pri odpiranju prtljažnega pokrova dvigne tudi zadnja šipa, kar omogoča ogromno odprtino in lažje nalaganje večjih predmetov. Zato so tudi omenjeni peugeotovi litri bolj uporabni kot kakšni bistveno zajetnejši pri običajnih limuzinah, pri katerih se odpre samo »pokrovček«. A arteon je pač s tega vidika spredaj. Kot je tudi pri udobju in prostoru na zadnji klopi, s čimer je, čeprav je na prvi pogled vse prej kot to, lahko tudi uporaben družinski ali avtomobil za prevoz štirih odraslih. Peugeotova silhueta medtem zadaj precej bolj omejuje prostor za glavo že malce nadpovprečno visokih, za noge pa ga je dovolj. Zdaj pa za volan!

Željo po vožnji nemudoma vcepi ravno njuna zunanja podoba, ko voznika »objame« še napredna notranjost s kakovostnimi materiali, pa ga že prav zasrbijo prsti. Pri čemer je peugeot še korak spredaj, občutek je še bolj premijski, posebej pa je treba poudariti tudi futuristično voznikovo okolje, tako imenovani i-cockpit z majhnim prisekanim volanskim obročem in digitalnim zaslonom nad njim ter še enim na sredini armaturne plošče. Ta je ob tem tudi bolj odziven, kot smo bili vajeni, za dostopanje do različnih nastavitev pa služijo dodatne »klavirske« tipke. Kar sicer upravljanje različnih funkcij nekoliko olajša, vseeno pa med vožnjo še vedno zahteva preveč pozornosti voznika in je bolj zamudno, kot če bi bile nekatere reči ločene. Kot so denimo pri arteonu gumbi za nastavitev prezračevanja, pa zaradi tega ni »digitalna« izkušnja nič bolj siromašna, saj se tudi nemec lahko pohvali z dvema velikima digitalnima zaslonoma, pri čemer sredinski deluje še odzivnejši in ostrejši. No, razlog, da smo se vsaj sami za njegovim volanom ves čas počutili bolje, pa se skriva v lažje nastavljivem in boljšem položaju za volanom, manjšem občutku neprijetne utesnjenosti, boljši preglednosti in udobnejšem, večjem sedežu. Zaradi tega smo bili spočiti tudi, ko smo iz arteona izstopili po 200 avtocestnih kilometrih, medtem ko pri peugeotu vse skupaj ni bilo tako brezhibno. Morda je bilo krivo, da smo kar dolgo iskali položaj za volanom, ki nam je najbolj ustrezal, pa še takrat ni bil idealen, morda pa to, da je avto enostavno bolj namenjen nižjim od naših 190 centimetrov; ali pa je bila krivda pri nas samih. Pa da ne bo pomote – tudi med vožnjo peugeota se je dalo uživati, a pri arteonu je bilo za naš okus vse skupaj bolj »naravno«, vse v vsakem hipu tako, kot mora biti.

Si pa pohvalo medtem zaslužita oba pogonska sklopa. Pri obeh je šlo za kombinacijo dvolitrskega motorja, samodejnega menjalnika in pogona na prednji kolesni par, je pa imel arteon s 190 konji (140 kilovati) malenkost zmogljivejši motor kot 508 (180 KM/130 kW). Kar pa se domala ni poznalo – oba sta bila odzivna in živahna (do stotice prvi pospeši v 8 sekundah, drugi v 8,3 sekunde), medtem ko je malce tišji v potniški kabini deloval volkswagnov. No, porabila pa sta nam do decilitra enako goriva, precej varčnih 6,5 litra na 100 kilometrov.

Presenečenje pa je sledilo ob prvem pogledu na ceni. Resda je malenkost manjši in kanček šibkejši, a vseeno je z 31.900 evri peugeot 508 konkretno ugodnejši od volkswagna arteona s 40.228. Toda v resnici je razlika manjša. Pri nemcu je šlo namreč za izvedenko R-line, ki premore kup dekorativnih dodatkov, ob tem pa je bil tudi sicer bogatejše opremljen od prav tako zelo dobro založenega peugoeta. A če poleg omenjenih okrasnih elementov omenimo serijsko električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, kamero, triconsko samodejno klimatsko napravo, radarski tempomat, delno usnjeno oblazinjene in ogrevane sedeže, prilagodljivo uravnavanje podvozja in še kaj, kar je pri arteonu serijsko, pri peugeotu pa ob testni opremi allure doplačljivo, je razlika dejansko manjša. Več pa v sklepu.