Nekoč smo rekli, da je z vremenom nekaj narobe, če ga vremenoslovci nekajkrat zapored pravilno napovedo. A moramo jih razumeti, da je včasih res težko napovedati, kaj bo z vremenom, ker je Slovenija tako majhna, da že rahlo drugačen veter oblake pihne proti našim krajem ali mimo njih. Vseeno smo veseli, če se pri napovedih ne motijo, kajti danes želimo vse vedeti vnaprej. Vendar malo negotovosti prinese tudi nekaj več izzivov, s katerimi si lahko, če le znamo, malce popestrimo življenje.

Nekaj napovedati je presneto težko, tudi to, kako se bodo obnašali kupci avtomobilov. Ponuditi jim nekaj za pameten denar, kar bo ustrezalo njihovemu okusu, je prava umetnost. A če sežete v tehnično in oblikovno zakladnico, boste zagotovo zadeli okus. In pri Audiju presneto dobro vedo, kako se stvari streže. S pripombo, da jih Slovenci prav zelo ne vznemirjamo. Na našo srečo znajo razmišljati namesto nas.

Z modelom Q8 so namreč na kolesa postavili skulpturo avtomobilske tehnologije, ki prepriča na vsakem koraku. Sledi sodobnemu okusu športnih terencev, čeprav bi o tem lahko debatirali, gre pa za avtomobil, ki je ravno prav skladno oblikovan, da kljub svoji velikosti ne deluje okorno in neokretno. Precej bolj dinamično zasnovana oblika mu daje svojevrsten pečat in ga spremeni v povsem drugačen »vremenski pojav« – tak, ki ga z veseljem pozdravimo. Skoraj pet metrov dolžine, dva metra širine in sprejemljivih 1,7 metra višine zagotavljajo prostorno in udobno notranjost, vse skupaj pa še, in to moramo poudariti, podkrepi 605-litrski prtljažnik. Mogoče bi kdo pričakoval več, a ne glede na vse je prav zaradi oblike šlo po gobe nekaj litrov. Audi Q8 namreč ne kupujete (samo) zaradi prtljažnika. Njegova notranjost razvaja na vsakem koraku, ergonomijo lahko označimo kot nekaj, kar se zlije po vozniku, saj ga ne more pustiti hladnega v nobeni podrobnosti. Celo rokovanje s takšnimi in drugačnimi elektronskimi sistemi, tako udobnostnimi kot varnostnimi, je otročje lahko.

Omeniti moramo tudi odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki je zelo dobro uglašen z motorjem. In to s kakšnim motorjem! V6, trije litri delovne prostornine (naj vas številka 50 v imenu ne zavede) in 286 dizelskih konjev (210 kilovatov), ki predejo točno tako, kot si v takem avtomobilu predstavljamo, in več kot dvotonsko gmoto z mesta do stotice izstrelijo v vsega 6,3 sekunde. Vseeno to ni avtomobil za športne podvige, veliko bolj je primeren za umirjena potovanja, pri čemer je tudi poraba več kot zadovoljiva; 8,6 litra goriva na 100 kilometrov za tak avto ne more biti preveč. Zna pa njegovo umirjeno delovanje voznika zapeljati tudi k napačnim idejam: zakonsko previsoko hitrost lahko doseže veliko hitreje in tako umirjeno, da je voznikov pogled na merilnik hitrosti nujen v vsakem trenutku.

Njegova žametna narava pa ima seveda tudi svojo ceno. In ta ni kar tako. Osnovnih 83.400 evrov je že kar zasoljenih, če dodate nekaj zanimivih bombončkov, kot jih je imel testni avto, naraste na skoraj 129.000 evrov. To pa so že neke druge vremenske dimenzije...