Jasno je, da je znamk športnih avtomobilov ali pač običajnih avtomobilskih znamk, ki imajo v svoji ponudbi enega ali več športnih štirikolesnikov, veliko. Logično je tudi, da so nekatere priljubljene bolj, druge manj. A če bi izvedli obširnejšo anketo o tem, na kateri avto največ ljudi pomisli ob omembi športnega vozila, kateri je njihov sanjski športni avto, skratka, kateri štirikolesnik je sinonim za kaj takega, dvoma ne bi bilo – največ bi jih zagotovo omenilo ferrarija. Razlogov, da si je znamka iz Maranella izborila tak status, je seveda ogromno, ne zdi pa se, da bi jo v kratkem kateri drugi uspelo zriniti s prestola.

Ob omenjenem ni čudno, da so številni ferrariji tako ali drugače blesteli tudi v mnogih filmskih uspešnicah. A pri tem pridemo tudi do zanimivega paradoksa – čeprav gre za znamko športnih avtomobilov, kar pomeni, da so močni in hitri kot le kaj, jih je veliko »nastopilo« v filmih, v katerih se z njimi ni divjalo in uganjalo cestnih norčij, se z njimi ni »zaletavalo« v druge in podobno. Jasno, tudi takih bi lahko našteli kar nekaj in smo jih na teh straneh že predstavili, a po drugi strani je bilo veliko ferrarijev, s katerimi se je v filmih delalo v rokavicah, se z njimi vozilo počasi in ravnalo pazljivo, z le kakšnim odsekom hitrejše vožnje tu in tam. V večji meri je bil tak tudi ferrari mondial t cabriolet v filmu Vonj po ženski iz leta 1992.

Pretehtala je podkupnina

V omenjenem filmu 17-letni študent po imenu Charlie (Chris O'Donnell) sprejme začasno delo, med katerim mora skrbeti za upokojenega slepega polkovnika Franka Slada (Al Pacino). Med drugim se dvojica odpravi v Ferrarijev salon na Manhattnu, kjer si želi za testno vožnjo izposoditi atraktivnega ferrarija testarosso. A prodajalec ju zavrne, češ da 190.000 dolarjev vrednega jeklenega konjička že ne bo posodil 17-letniku. Tako je naslednji na seznamu želja mondial cabriolet t, a prodajalec znova le zamahne z roko s podobnimi besedami, da za volan 110.000 dolarjev vrednega avta že ne bo spustil »otroka« brez spremstva. Pri tem se oglasi Frank Slade, za vlogo katerega je Pacino prejel tudi oskarja za glavno moško vlogo, se prodajalcu predstavi kot Charliejev oče in mu razloži, da ta ne bo brez spremstva, saj bo ob njem sedel tudi sam. No, da prodajalec naposled popusti, ga mora Pacino podkupiti z 2000 dolarji gotovine…

Nadaljevanje je logično – Frank in Charlie vlogi sovoznika in voznika kmalu zamenjata, po sprva precej mirni vožnji pa začne Frank voziti tudi precej hitreje, kar Charlieja močno prestraši, saj je ob slepem vozniku njuna usoda odvisna od njegovih natančnih navodil. A nenavadno vožnjo ferrarija seveda opazi tudi policist, ki ju ustavi, pri čemer med kontrolo niti ne opazi, da je voznik slep. Polkovnikove govorne sposobnosti policista pripravijo celo do tega, da ga izpusti brez kazni – pod pogojem, da se odpelje naravnost do salona in vrne avto. Kar nato v vlogi voznika spet stori Charlie.

Kot daljši Ferrarijev oglas

Zanimivo je, da so pri Ferrariju le slabi dve leti prej izpustili priložnost, da bi svoj avto posodili za snemanje še enega vse prej kot akcijskega filma, Čedno dekle. A očitno jih je uspeh Lotusa, katerega model esprit SE je v omenjenem filmu prevzel ferrarijevo vlogo in nato v letu, ko je film prišel na platna, v ZDA potrojil prodajo, prepričal, da druge priložnosti niso izpustili iz rok. Tako ni čudno, da je celoten prizor, v katerem Charlie in Frank od prodajalca za testno vožnjo poskušata dobiti enega od ferrarijev, kot nekakšen daljši televizijski oglas za to znamko.

Mondial je bil sicer Ferrarijev avtomobil, ki so ga proizvajali med letoma 1980 in 1993, pri čemer so tisti z oznako t prišli na vrsto v zadnjih letih proizvodnje. Med letoma 1988 in 1993 so jih izdelali 1875, od tega je bilo kabrioletskih različic, torej takšnih kot v filmu, 1017. Sicer je imel Ferrari takrat v svoji paleti kar nekaj dražjih in bolj luksuznih primerkov, vseeno pa se je mondial t v zgodovino med drugim zapisal kot prvi avto te znamke s servovolanom in prvi, ki je že imel serijsko vgrajen zavorni sistem ABS.