Vsaj polovico od približno 800 milijonov evrov, kolikor naj bi po grobih ocenah stala gradnja 3. razvojne osi, bo morala zagotoviti družba za avtoceste (Dars) iz svojih nerazporejenih dobičkov iz minulih let, drugo polovico pa s posojili. »Možne so različne rešitve, kako zagotoviti to drugo polovico sredstev, vsekakor pa je treba biti previden pri dajanju državnih poroštev Darsu,« opozarja državna sekretarka na ministrstvu za infrastrukturo Nina Mauhler. Predvsem o tem so se danes pogovarjali na sestanku na ministrstvu. Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic zagotavlja, da posojila brez državnega poroštva ne bo mogoče dobiti in tako tudi ne zapreti finančne konstrukcije. Denar za začetek gradnje je sicer zagotovljen, poudarjajo na ministrstvu, na Darsu pa svarijo, da bo treba pred začetkom gradnje zapreti finančno konstrukcijo.

Odkupujejo zemljišča

Odprta finančna konstrukcija je sicer težava, ki se je pristojni zavedajo že nekaj let, rešiti pa jo bodo morali že zelo kmalu. Mauhlerjeva napoveduje, da bo investicijski program spisan in pripravljen konec tega meseca, sprejet pa do 1. junija. V tem programu bodo natančno definirani tudi viri financiranja projekta. Program bo tudi podlaga za razpis za izvajalca gradbenih del.

Aljaž Verhovnik iz Mladinske iniciative za 3. razvojno os je izpostavil, da aktivnosti vendarle potekajo po predvideni časovnici. Dars trenutno odkupuje zemljišča; potrebuje vsega 608 parcel, po katerih bo tekla cesta, do zdaj pa je sklenil 62 pogodb za odkup in oddal še 41 ponudb, predvsem na odsekih, kjer bi se gradnja lahko začela že letos, to je pri vaseh Gabrke, Podgorje in Škale. Največ zemljišč so odkupili pri Gabrkah.

Poteka tudi umeščanje trase v prostor. Ministrstvo vztraja, da bo postopek sprejema državnega prostorskega načrta za odsek Slovenj Gradec–Dravograd zaključilo do marca 2021, preostanek do Holmca pa do januarja 2023, četudi je bilo to v podpisanem protokolu predvideno do junija 2020.

Opozicijska NSi bi izbrala drugo traso

S tretjo razvojno osjo se ukvarjajo tudi v premierjevem kabinetu. Tako je premier Marjan Šarec na poslansko vprašanje poslanca NSi Aleksandra Reberška v začetku tedna odgovoril, da moramo predvsem nehati »s temi večnimi premetavanji sem in tja in s spreminjanjem tras«. »Če ne bomo tretje razvojne osi začeli hitro graditi in je tudi hitro zaključili, bo stagniralo gospodarstvo in vse druge stvari,« je dodal. Reberšek se je namreč znova zavzel za traso od Arje vasi, ki bi jo po njegovem mnenju zgradili hitreje, po njegovi oceni bi bila cenejša za 200 milijonov evrov, uničila bi manj kmetijskih zemljišč in terjala rušenje manj objektov. »Prav je, da se pogovarjamo, da izmenjamo stališča, a trasa, ki je zdaj predvidena, je bila izbrana po dolgih, mučnih postopkih,« je rekel Šarec.