Od kod navdušenost nad katrcami?

Začelo se je že v otroških letih. S katrco sem zrasel. Moj oče je bil od prvega do zadnjega dne zaposlen v novomeški tovarni, tako da sem se že kot otrok sprehajal po proizvodnji. Oče je imel v svojem obdobju pet katrc, tudi moja prva dva avtomobila sta bila katrci. Avto se mi je vedno zdel preprost za uporabo in zanesljiv, kljub temu da njen sloves ni bil takšen.

Zdi se skorajda nepredstavljivo, da je igrala vlogo družinskega avta?

Ko sem pred dvema letoma na dvorišče zapeljal katrco in jo postavil ob bok sodobnemu avtu, se je pokazalo, za kako majhen avto je dejansko šlo, pa čeprav je bila v tistih časih v resnici celo ogromna. Če se samo spomnim, kako smo se vsako leto avgusta odpravili na morje, kaj vse nam je vanjo uspelo spraviti in kako je potekala vožnja, se vse zdi skoraj nepredstavljivo. Bil je čas, v katerem smo živeli precej bolj sproščeno in z manj materialnimi dobrinami, a smo bili celo srečnejši, kot smo danes.

Vas je katrca že kdaj pustila na cedilu?

Iz mojih izkušenj vam lahko povem, da je avto zelo zanesljiv. Motor nikoli ni bil problematičen. Obdelava kovine je bila za tiste čase moderna, a je imela svoje hibe. Dobro je le vedno imeti s seboj kakšno svečko ali rezervne platine. S ključem številka 13 in navadnim izvijačem pa je mogoče rešiti vse večje težave.

Toda voznik od katrce ne sme pričakovati preveč, ni ravno dinamična, kajne?

Seveda ne. Gre za praktičen avto, s katrco namreč doživiš najbolj avtentično obliko vožnje. Sodobni avti s številno elektroniko danes na neki način vozijo človeka, katrco pa dejansko vozi človek sam. Če želiš avto začutiti, ga slišati, je katrca avto, ki ti omogoča prvinsko vožnjo.

Kakšna je zgodba na trgu, kako ohranjajo vrednost?

Katrcam cena narašča. Spominjam se 90. let, ko smo uvažali stare alfe iz Italije, katrce pa dobesedno metali stran za majhne denarje, ker smo bili željni zahodnih modernih vozil. Sčasoma pa se je pokazalo, da so prav katrce tiste, ki dobro držijo ceno. V Sloveniji sta dva velika ljubitelja katrc, brata Mlinar iz Žirov, ki živita od tega, da za vso Evropo profesionalno prenavljata katrce. Na našem trgu so cene v primerjavi s tujino, kjer je nadvse iskana, dokaj nizke.

Je prenova zahtevna?

Zelo. Če je katrca stala na bolj vlažnem terenu, začne gniti od spodaj, zato je nujna prenova šasije. Da so jo prenehali izdelovati, je bilo poleg pomanjkljive varnosti in neprijaznosti do okolja krivo tudi veliko število sestavnih delov, zato je bila proizvodnja predraga. Za vsakodnevno vzdrževanje pa je zelo enostavna.

Ste se kdaj med vožnjo zavedali, da ni ravno varna?

Absolutno. Katrca nikoli ni bila varen avto, kar je bil tudi eden od razlogov, da so jo na koncu umaknili s trga, saj ni več ustrezala sodobnim standardom. Dejstvo pa je, da se vsaj jaz znam z njo normalno voziti.

Se spomnite kakšne zanimive anekdote?

Bilo jih je precej. Najbolj se spomnim prav nekega odhoda na morje, ko smo na pot odrinili že ob dveh ponoči, da bi se izognili največji gneči. Nenadoma se je katrca začela čudno oglašati, toda oče je vožnjo nadaljeval, saj ni hotel, da bi nas prehiteli tovornjaki. Pozneje smo ugotovili, da smo vso pot opravili zgolj s tremi valji. Ko smo zamenjali eno svečko, je normalno delovala naprej. Za današnje avtomobile nepredstavljivo. maš