Že 89. mednarodni avtomobilski salon v Ženevi ne ponuja veliko serijskih novosti, zato pa nekatere velike z vidika priljubljenosti in potencialne priljubljenosti tudi med slovenskimi kupci. V prvi vrsti seveda najbolj priljubljen avtomobil na sončni strani Alp, renault clio, ki je na ogled v obliki pete generacije, pa njegov neposredni francoski razredni tekmec peugeot 208 in zelo verjetni naslednji Škodin prodajni hit, mali športni terenec kamiq.

O cliu in njegovi povezanosti s slovenskimi kupci ne gre izgubljati besed, s peto generacijo, ki jo bodo proizvajali tudi v Revozu, pa so Francozi, kar zadeva obliko, izvedli le manjšo evolucijo četrte; v nasprotju s prejšnjimi, ko je bil vsak nov clio oblikovna revolucija. Je bila pa prav te deležna notranjost, ki bo pri enaki dolžini (4,05 metra) in medosni razdalji (2,58 metra) kot doslej ponujala še več prostora potnikom, bistveno večji pa bo s 391 litri (doslej 300) tudi prtljažnik. A največja novost bo voznikov delovni prostor, ki bo iz kakovostnejših materialov, predvsem pa se bo lahko pohvalil z največjim zaslonom, kakopak občutljivim za dotik, v segmentu – 9,3-palčnim. Kljub temu pa bodo uporabnikom delo olajšali in pohitrili s pisanim naborom fizičnih gumbov. Prav tako bo pisan nabor številnih varnostnih pripomočkov, enako pa velja tudi za motorje: atmosferska bencinska bosta imela 65 ali 75 konjev (48 ali 55 kilovatov), turbobencinska 100 ali 130 (75 ali 95 kW), turbodizelska 85 ali 115 KM (62,5 ali 85 kW), velika novost pa bo hibridni sistem, ki bo v cliu na voljo prihodnje leto, ko bo o njem tudi več znanega. V »običajnih« različicah pa bo clio naprodaj jeseni.

Približno istočasno bo na ceste zapeljal tudi novi peugeot 208, ki je šel z novostmi pri pogonih še korak dlje. Že na začetku prodaje bo namreč na voljo tudi v električni različici e-208, ki s 136 konji moči (100 kW) obljublja doseg 340 kilometrov. Tudi dizlu se niso odrekli, na voljo bo 1,5-litrski s 100 KM (74 kW), največji kos prodajne pogače pa si bodo odrezali bencinarji, ki bodo trije (75, 100 in 130 KM oziroma 55, 75 in 95 kW). Tudi pri peugeotu 208 kakšne velike potrebe po drastičnih oblikovnih spremembah ni bilo, a je teh vseeno več kot pri cliu, v notranjosti pa so še izpilili tako imenovani i-cockpit in ga nadgradili s tridimenzionalnim prikazovalnikom informacij. Centralna konzola je bolj kot cliova prečiščena fizičnih gumbov, zato se nadejamo bolj odzivnega zaslona na dotik kot doslej, sicer pa bo tudi novi peugeot 208 približno enako velik kot v zadnji generaciji (pod štirimi metri dolžine), pa tudi prtljažnik bo enako zmogljiv (okrog 285 litrov, malenkost manj pri električni različici).

Popolni novinec med serijskimi novostmi je medtem mali, 4,24 metra dolgi športni terenec škoda kamiq, pravi naslednik nekdaj priljubljenega yetija (karoq to pač ni bil). Narejen bo na isti osnovi kot prihajajoči avtomobil scala, kot je za Škode že značilno, pa se bo lahko pohvalil s prostorno kabino in prtljažnikom (400 litrov). Na voljo bo s tremi bencinskimi motorji TSI (95, 115 ali 150 KM oziroma 70, 85 ali 110 kW) in enim dizlom TDI (115 KM/85 kW), naprodaj pa naj bi bil še pred začetkom jeseni; v Nemčiji se omenja osnovna cena okrog 19.000 evrov.

Kar zadeva serijske novosti, zanimive za slovenske kupce, velja omeniti še, da je na ogled oblikovno osvežen volkswagen passat, večja novost je nov Mazdin športni terenec, ki se po velikosti umešča med CX-3 in CX-5, a ga niso poimenovali CX-4, temveč CX-30, Mercedes pa razkriva novega CLA shooting brake – kar pomeni, da se pri tem modelu niso odpovedali atraktivni karavanski izvedenki, ki so jo pri večjem CLS prekrižali. No, še precej bolj pisan pa je nabor konceptnih vozil (najzanimivejše predstavljamo na fotografijah), ki imajo domala vsa pomembno skupno točko – električni pogon.